„Este cel mai mare program de modernizare din istoria marciid e baza a grupului”, spune Matthias Muller, CEO Volkswagen. „Marca Volkswagen are nevoie de o reforma radicala si exact asta va fi pactul semnat acum”, mai spune el.
„Marca Volkswagen nu aduce destui bani (…) Suntem departe de concurentii nostrii la capitolul rentabilitate”, a spus Herbert Diess, seful marcii Volkswagen, citat de AFP.
Reducerile vor fi realizate prin plecari voluntare, prin desfiintarea pozitiilor ce raman vacante si prin pensionari anticipate.
In Germania vor fi afectate 23.000 de locuri de munca, Brazilia si Argentina fiind alte sit-uri indicate in plan.
Discutiile dintre patronat si sindicate se poarta din iunie, iar sindicalistii au fost de acord cu taierile in schimbul promisiuni ca vor fi create in viitor locuri de munca pentru dezvoltarea de masini electrice si hibride. Compania anuntase acum cateva luni intentia de a lansa 30 de modele electrice pana in 2025, Volkswagen fiind mult in urma concurentilor sai la acest capitol.
La Wolfsburg va fi construit un SUV electric, la Zwickau o masina mai mica, tot electrica, in timp ce la Kassel vor fi construite motoare electrice, iar la Salzgitter, celule pentru baterii. La uzina de la Braunschweig vor fi construite baterii.
Grupul Volkswagen are 610.000 de angajati in 31 de tari si cuprinde 12 marci: Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Volkswagen (vehicule comerciale), Scania si MAN.
Compania a fost in centrul uriasului scandal de pacalire a testelor de emisii si a fost de acord sa plateasca 15 miliarde dolari in SUA pentru a scapa de ancheta si pentru a-i despagubi pe proprietarii a 500.000 de masini.
Imediat dupa scandal sefii au exclus posibilitatea de a face concedieri, chestiunea fiind extrem de sensibila, mai ales in Germania.