Noile informatii statistice, care se refera la utilizatorii de internet cu varste intre 16 si 74 de ani din toata Uniunea Europeana, ofera micilor afaceri din Romania o imagine asupra utilizarii internetului de catre potentialii consumatori romani de bunuri si servicii, astfel incat antreprenorii sa-si poata directiona si calibra mai bine reclama si promovarea pe internet, precum si site-urile de firma, adaptate pentru mobile, desktopuri sau tablete.
Principalele dispozitive folosite de internauti (Eurostat) – clic pentru a extinde
In randul internautilor romani, telefonul mobil este cel mai folosit pentru a intra pe net (70%), insa nici batranul desktop nu este neglijat (68%), conform statisticii prezentate de Eurostat. 37% intra de pe laptopuri si netbookuri, iar 26% de pe tablete.
Tendinta utilizatorilor romani de a vira catre mobile in detrimentul desktopului este in linie cu ceea ce se intampla in Uniunea Europeana, dar in cazul Romaniei este mai putin pregnanta.
In ansamblul UE, 79% dintre internauti au adoptat smartphone-ul, in timp ce de pe desktop mai intra pe net doar 54% dintre utilizatorii de internet din blocul comunitar. 64% dintre europeni intra de pe laptopuri si netbokuri, iar 44% de pe tablete.
Rata de utilizare a telefonului mobil pentru accesarea internetului, in UE (Eurostat) – clic pentru a extinde
Datele confirma ca antreprenorii romani ar trebui sa puna puternic accent pe site-urile si reclamele adaptate la smartphone, dar nu trebuie sa neglijeze inca nici formatul desktop. Alaturi de Ungaria si Luxemburg, Romania are cea mai mare rata de utilizare a desktopului in randul utiliatorilor de internet din UE.
Conform datelor Eurostat, utilizatorii romani de internet par cei mai toleranti la publicitatea si marketingul online.
Doar 15% dintre romanii care au folosit internetul in ultimele 12 luni au refuzat ca firmele sa le foloseasca informatiile personale pentru reclama, 7% au restrictionat accesul la localizarea lor geografica si 15% limitat accesul la profilul sau continutul de pe retelele sociale.
Spre comparatie, in ansamblul UE, 46% dintre internauti au refuzat ca site-urile (firmele) sa le foloseasca informatiile personale pentru reclame.
De asemenea, 31% dintre europeni au restrictionat accesul la geolocalizarea lor, in conditiile in care aceasta este cel mai folosit criteriu de tintire a reclamei pe net.
Totodata, 40% dintre europeni au limitat accesul la continutul lor pe social media.
In schimb, internautii romani par mai reticenti in a furniza informatii personale. 31% dintre utilizatorii romani de net au oferit informatii personale pe site-uri, dar numai 24% au citit declaratiile de politica de confidentialitate de pe site-uri.
Spre comparatie, 71% dintre utilizatorii de internet din totalul UE au oferit informatii personale pe net, iar 37% au citit declaratiile de politica de confidentialitate.
Principaele actiuni ale internautilor in gestionarea informatiilor personale (Eurostat)- clic pentru a extinde
In ansamblu, populatia Romaniei are o rata de utilizare a internetului relativ scazuta: 55,76%, potrivit datelor Organizatiei Natiunilor Unite (ONU) pe anul 2015. Romania ocupa locul 79 la rata de utilizare a netului. Bulgaria sta ceva mai bine ca noi aici – locul 77 (56,66%), iar Ungaria si mai sus – locul 46 (72,83%).
La capatul celalat al „firului”, antreprenorii si firmele din Romania fructifica cel mai putin internetul pentru promovare si reclama, comparativ cu cei din restul tarilor UE, dupa cum a aratat o analiza Eurostat anterioara, prezentata de StartupCafe.ro .
Descarca de AICI buletinul Eurostat privind utilizarea internetului