Deoarece, conform inspectorilor Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC), s-a „jucat” de-a promoţiile la unele produse, cunoscutul retailer german Lidl a primit o amendă în valoare de 6.000 de lei. Reprezentanţii Lidl au atacat în instanţă sancţiunea, considerând că nu este legală şi replicând că inspectorii au calificat „în mod vădit eronat” o practică comercială permisă de lege drept comportament comercial înşelător.
Totul a pornit de la un control efectuat în data de 23 noiembrie 2016 la supermarket-ul Lidl de pe strada Pantelimon Halipa, când s-a constatat comercializarea unor produse la ofertă, în speţă berea blondă Carlsberg (5 doze plus 1 pahar), aparatele de ras Gillette (5 plus 1 gratis) şi dozele de bere Becks (5 doze plus 1 gratis), fără a fi afişat un preţ al produselor etalon.
În replică, reprezentanţii Lidl susţin că doar comercializează produsele cu pricina sub forma unor pachete promoţionale create de producător, fără a avea vreo implicare în ambalarea sau etichetarea produselor colective. De aceea, compania germană solicită instanţei înlocuirea amenzii cu un avertisment scris sau reducerea cuantumului amenzii la minimul prevăzut de lege, mai ales că faptele nu prezintă un grad de pericol social ridicat.