Într-un secol în care informația ajunge instant, prin mijloacele moderne, la destinatar, Poșta Română a „reușit” să… plimbe o scrisoare timp de aproape opt luni. Mai mult, aceasta nu a ajuns nici până astăzi la destinație, fapt care parcă l-a „obligat” pe ieșeanul Bogdan C. să dea în judecată Compania Naţională Poşta Română. Reclamantul le cere magistraţilor din cadrul Judecătoriei Iaşi să oblige societatea la plata unor daune morale în valoare de 30.000 de lei, plus cheltuieli de judecată, poate și pentru faptul că a fost dus cu vorba în toată această perioadă de angajați ai companiei, care au dat vina unul pe altul pentru întârziere…
Scrisoarea „rărăcită” chiar are o mare importanță pentru Bogdan C., prin această recomandată ieșeanul aducându-i aminte unui cetățean că are să-i restituie suma de 27.000 de lei, reprezentând contravaloarea unui contract de împrumut încheiat în septembrie 2012, plus cheltuieli judiciare. În respectivul plic, depus la poștă pe data de 16 iunie 2016, chiar se afla titlul executoriu în original şi o notificare ca, în termen de 15 zile, „datornicul”, ajuns între timp în Marea Britanie, să achite suma restantă.
Cum până pe 23 august 2016, Bogdan C. nu primise o confirmare de primire, s-a deplasat la Poştă, pentru a face o sesizare. Răspunsul a fost primit abia pe… 31 octombrie 2016, vina fiind aruncată pe operatorul din Marea Britanie, care nu putea justifica pierderea scrisorii. Reclamantul a primit ulterior suma de 181,76 de lei, drept despăgubiri, dar nu s-a… „potolit”. Astfel, pe 25 noiembrie, bărbatul a încercat să trimită o nouă recomandată, către aceeaşi adresă, și de această dată scrisoarea fiind rătăcită pe drum.
Ieşeanul a decis, în final, să apeleze la instanţă, considerând că nu poate aştepta din nou trei luni până când cei de la Poştă îi vor transmite oficial că scrisoarea sa a fost pierdută…