Billa fură la conservă!

0
408

Inspectorii ieșeni ai amendat Billa cu 3.000 de lei și au interzis comercializarea produselor din pește ce nu respectă normativele legale. În replică, avocații Billa resping acuzațiile și susțin că măsura aplicată a fost abuzivă, fiind prejudiciați.

Conservele de pește-ton marca Clever comercializate de ani buni în interiorul super-marketurilor Billa reprezintă subiectul procesului dintre supermarket și Protecția Consumatorului. O amendă în valoare de 3.000 de lei aplicată de controlorii ieșeni unui magazin din rețeaua Billa, pentru produse din pește care nu respectă masa netă exprimată procentual în grame, i-a adus pe reprezentanții celor două entități, în fața magistraților. Totul a început la sfârșitul lunii aprilie 2014, când OPC Iași, în urma unui control, a stabilit că toate conservele din pește-ton bucăți, în suc propriu, comercializate sub marca Clever și produse în Ecuador, nu respectă conținutul raportat  la masa netă (gramajul). Mai mult, aceste conserve originare din America Latină ar fi fost produse și ambalate sub o limită minimă de 70% prevăzută de Regulamentul Comisiei Europene din 1992, privind stabilirea normelor de comercializare a produselor din pește.

Conservele din ton în suc-propriu, oprite total de la comercializare 

După întocmirea procesului-verbal de sancționare, inspectorii OPC au oprit de la comercializare toată gama de conserve din pește-ton, marca Clever. Nemulțumiți de sancțiune, apărătorii Billa România, reprezentați de Societatea de Avocați  Pachiu & Asociații, au contestat amenda și procesul-verbal întocmit de OPC, la Judecătorie iar apoi la Tribunal, însă au pierdut pe toate fronturile. Ulterior, într-o ultimă încercare de a a anula sancțiunea inspectorilor, a fost înaintată instanței de fond și o contestație în anulare, ultima cale legală de atac de altfel.

“Modalitatea în care inspectorii OPC Iași dispun luarea de măsuri complementare privind oprirea de la comercializare a produselor menționate cu deficiențe în cadrul procesului –verbal de sancțiune, este nelegală și profund abuzivă. Billa România a fost prejudiciată în mod direct, neputând solicita verificarea legalității unei astfel de măsuri”, se arată în contestația în anulare depusă de SCA Pachiu & Asociații. De asemenea, avocații retailerului Billa susțin că produsele conserve din pește-ton ce au provocat astfel de probleme și disensiuni cu OPC, nu au putut fi analizate și de către alte laboratoare specializate din țară, de exemplu RENAR, fiind agreat în astfel de situații doar laboratorul din cadrul firmei LAREX. În plângerea înaintată instanței de judecată, reprezentanții Billa au cerut anularea procesului-verbal întocmit de OPC, exonerarea de la plata amenzii, înlăturarea măsurilor complementare dispuse de controlori, și nu în ultimul rând obligarea la plata tuturor produselor distruse.

Nicu SAMSON

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments