Tudor LEAHU
- Angajații Poștei Române au pierdut actele de stare civilă originale a unei familii de ieșeni stabilită în Dublin
- Pentru că nu au putut prezenta actele angajatorului, cei doi soți au pierdut două locuri de muncă bine plătite
O familie de ieșeni a ratat șansa de a se realiza în străinătate din cauza Poștei Române. Elena și Marcel N. au pierdut două locuri de muncă bine plătite în Irlanda deoarece angajații poștei au pierdut actele de stare civilă a acestora în original. Firma din Irlanda le-a cerut celor doi, sosț și soție, să prezinte pentru realizarea formalităților juridice documentele de stare civilă, certificate de naștere și certificatul de căsătorie, precum și traduceri legalizate ale acestor acte. Pentru a intra în posesia acestora și pentru că un drum dus – întors, Irlanda – România, este destul de costisitor, Elena șI Marcel au apelat la ajutorul rudelor din țară.
“Sora și cumnatul meu m-au rugat să le trimit documentele, pentru că reușiseră să găsească “job-uri” în Dublin. Firma le-a cerut aceste documente în orginal. Le-am mai trimis șI alte lucruri prin intermediul mai multor firme de curierat și nu au fost probleme. Nu știu ce s-a întâmplat, de această dată am apelat la Poșta Română. Nu trebuia…”, a declarat Valentina U., expeditorul coletului rătăcit.
Actele sunt rătăcite de două luni
Femeia a declarat în fața funcționarilor de la poștă ce conține plicul care urma să fie expediat. Mai mult, coletul a fost sigilat în prezența unui funcționar vamal.
Pentru serviciul de curierat, Valentina U. a achitat 116 lei, sumă pentru care i s-a emis factură și chitanță.
Coletul a fost expediat pe data de 24 februarie, conform avizelor și parafelor Poștei Române.
Au pierdut “job-urile”
Plicul cu acte nu a mai ajuns la destinatar. “Undeva s-a pierdut”, a fost explicația angajaților de la poștă. În lipsa documentelor, soții Elena și Marcel N. au ratat posibilitatea de a se mai angaja și de a primni un salariu destul de consistent, aproximativ 2.000 de euro fiecare.
În plus, cei doi soți au rămas fără documentele de stare civilă, care le sunt absolut necesare. În consecință, aceștia trebuie să se înhame la o nouă cheltuială, pentru a reveni în țară, în vederea eliberarii unui nou set de acte.
Poșta: “Vă dăm banii înapoi”
Expeditorul, Valentina U. încearcă însă să i se facă dreptate familiei sale.
“Am fost la Poștă și am întrebat. Inițial, mi-au spus că a plecat de la Iași, a ajuns la București și de aici s-ar fi pierdut. Când le-am spus că vreau să depun reclamație, mi-au spus că mă despăgubesc, adică îmi restituie banii pe care i-am plătit pentru expediere. Ei bine, asta nu mă mulțumește. Nu banii ăștia sunt o problemă, ci faptul că sora și cumnatul meu au pierdut două locuri bune de muncă”, a mai spus Valentina U.
Poșta și Protecția Consumatorului fac anchetă
Conducerea Poștei recunoaște că s-a făcut o mare greșeală. Însă, după cum declară Dragoș Serseniuc, directorul Oficiului Județean de Poștă IașI, persoanele care se fac vinovate de pierderea plicului cu documente vor fi identificate și sancționate numai în urma unei anchete.
“În urma sesizării primite din partea doamnei, a fost demarată o anchetă. Însă, de astfel de cazuri nu ne ocupăm noi, ci numai departamentul specializat de la București. Nu pot să estimez când va primi doamna un răspuns, însă pot să vă spun care sunt procedurile. În general, ancheta are un teremen de realizare de o lună de zile, iar formularea răspunsului de trei luni de zile”, a spus Dragoș Serseniuc.
Totodată, în urma acestei sesizări, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorului a declanșat o anchetă.
“Trebuie să facem verificări, să vedem cine a greșit și de ce și abia atunci ne vom pronunța asupra sancțiunii care va fi aplicată. Au mai fost și alte sesizări care vizau spețe similare în care au fgost implicate firme de curierat”, a declarat Alexandru Hordilă, șeful Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului.