Blue Air a distrus bagajele unui pasager. Amendă usturătoare!

0
693

Pentru deteriorarea valizei unui pasager care călătorea cu avionul pe ruta Roma-Iași, reprezentanții Blue Air au intrat într-un război juridic cu inspectorii Oficiului Județean pentru Protecția Consumatorului. Mai precis, firma de transport aerian, reprezentată de directorul general Gheorghe Răcaru, contestă la Judecătoria Iași o sancțiune cu amendă în valoare de 2000 de lei, aplicată de OPC Iași, referitoare la deteriorarea valizei unui călător.

Totul a început pe 12 noiembrie 2015, când pasagerul Justin Anisei, a reclamat faptul că în timp ce călătorea alături de mama sa, din Roma către Iași, a descoperit la destinație, pe Aeroport, un bagaj aflat într-o stare avansată de deterioare. Practic, în spatele valizei în care avea mai multe lucruri personale, Anisei a găsit o tăietură și o fisură în lungime de cca 10 cm, precum și semne vizibile de deteriorare. Conform procedurii, la Aeroportul Iași, pasagerului i-a fost înmânat un document intitulat Raport privind neregularitatea proprietății, denumit tehnic PIR. Documentul trebuie completat cu strictețe de către Anisei în vederea obținerii de daune în urma deteriorării bagajului iar în termen de 7 zile să primească și despăgubiri în valoare de 50 de euro. Deși pasagerului i s-au dat asigurări că va primi banii înapoi pentru valiza deteriorată, acesta din urmă nu a mai așteptat și a făcut reclamație la OJPC Iași, în termenul prevăzut de lege, respectiv 4 decembrie 2015.

 La Aeroport lipsea registrul unic de control al pasagerilor

 Pe perioada verificărilor, controlorii OPC Iași au aplicat firmei Blue Air o amendă în valoare de 2000 de lei și s-a dispus restituirea către reclamant a sumei de 50 de euro, reprezentând contravaloarea produsului deteriorat. Inspectorii au stabilit la data verificării faptul că pe verso acelui document PIR din Aeroport, nu erau specificate condițiile ce trebuiesc îndeplinite în cazul pierderii sau avarierii bagajelor. Ulterior, cei de la OPC au verificat și unele dintre documentele Aeroportului Iași cu privire la pasageri, descoperindu-se lipsa Registrului unic de control al călătorilor.

 Blue Air: “Sancțiunea a fost abuzivă, iar amenda mult prea mare” 

 Într-o contestație înaintată judecătorilor ieșeni, reprezentanții Blue Air, arată că au fost sancționați abuziv deoarece pe parcursul discuțiilor pasagerul Justin Anisei ar fi primit contravaloarea bagajului deteriorat, adică suma de 50 de euro.

“ANPC-OPC Iași s-a grăbit să ne amendeze înainte de a expira termenul de 30 de zile prevăzut pentru soluționarea reclamației. Lipsa enumerării condițiilor pe verso a acelui document PIR, respectiv de a reclama deteriorarea bagajului în termen de 7 zile, nu l-a afectat sub nici o formă pe pasager și nu l-a prejudiciat în nici un fel. Acesta a făcut reclamația și a primit despăgubirile cerute”, a precizat avocata Blue Air, Codruța Aron.

De cealaltă parte, Justin Anisei susține că el s-a supărat foc doar pe faptul că și-a găsit bagajul deteriorat.

“La sosirea pe Aeroportul Iași am constatat că valiza mea era deteriorată fapt pentru care am completat un document PIR, la fața locului”, a arătat pasagerul prejudiciat.

Nicu SAMSON

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments