Automobilele de teren, SUV-urile şi crossoverele câştigă tot mai mult teren, iar dacă în urmă cu un deceniu reprezentau doar o nişă, în prezent mai bine de unu din patru astfel de automobile vândute în România este un SUV, potrivit datelor din piaţă.
În total, în primul trimestru al acestui an vânzările maşinilor de teren au urcat cu 33% faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 6.500 de unităţi, avansul fiind dublu comparativ cu cel al pieţei auto.
Ca pondere, SUV-urile au înregistrat în primul trimestru o cotă de 28% din piaţa autoturismelor, faţă de 24% în perioada similară a anului trecut. Mai mult, SUV-ul a devenit anul acesta a doua cea mai bine vândută formă de caroserie după cea hatchback (în două volume) care include clasele mică şi compactă, cele mai bine vândute de pe piaţa locală, depăşind sedanul. Dacă în trecut berlina sau sedanul era cea mai căutată formă de caroserie, treptat clienţii de pe piaţa locală s-au „aliniat“ la cerinţele pieţei europene, unde cel mai bine vândute maşini sunt cele hatchback alături de breakuri şi SUV-uri.