Ana Maria Grigoraș (Oxygen): ” Mulțumirea clienților este cheia succesului nostru.”
Angela Tulbure (Unirea Spa) :” Încercăm să aducem inovația pe piața locală și să fidelizăm clientela existentă ”
De cele mai multe ori, în România, mersul la sală sau la spa este considerat un moft. Cea mai mare parte a românilor crede că centrele de welness se adresează exclusiv personelor cu venituri foarte mari. Deși în Europa și în lume are o vechime de peste o mie de ani, în România încă nu există o cultură a centrelor spa. Este o piață aflată la început care se luptă încă cu concepte și mentalități comuniste. Cu toate acestea, tinerii au început să conștientizeze nevoia de mișcare și privesc acest fenomen ca pe o activitate obligatorie pentru sănătatea fizică și mentală. Iașul începe ușor-ușor să se schimbe și el la acest capitol, iar investițiile pe această nișă au devenit din ce în ce mai consistente. Piața locală a început să ia amploare, iar în ultimii doi-trei ani au apărut mai multe centre spa în adevăratul sens al cuvântului. 7 EST pune față în față pe managerii celor mai cunoscute centre de welness din Iași, Ana Maria Grigoraș (Oxygen) și Angela Tulbure (Unirea Spa). Aflați din interviurile de mai jos detalii care este profilul ieșeanului care merge la spa, dar și care sunt secretele, greutățile și satisfațiile acestui tip de afacere.
- În România, mersul la spa este considerat un moft. Cât este moft și cât necesitate? Unde este granița și de unde necesitatea se transformă în moft?
Ana Maria Grigoraș (Oxygen): Conceptul de Spa&Welness reprezintă starea de armonie, relaxare și sănătate optimă spre care se focusează din ce în ce mai mulți consumatori . Piața în industria welness va crește în continuare și potențialii clienți vor coștientiza că tratamentele oferite de aceste centre sunt într-adevar benefice pentru sănătate. Astfel, consider că mersul spa este o necesitate.
Angela Tulbure (Unirea Spa): Inclusiv în România, mersul la spa devine o necesitate și mai puțin un moft. Spa-ul începe să facă parte din stilul sănătos de viață, pe care, din ce în ce mai mulți dintre noi, și-l doresc. Alături de mâncarea sănătoasă, mișcarea și reducerea stresului devin deziderate pentru marea majoritate a populației urbane, active. O vizită la spa reduce semnificativ stresul și menține starea de sănătate pe termen lung. Terapiile spa au un rol extrem de benefic în activarea circulației sanguine, a metabolismului și în întărirea sistemului imunitar. Spa-ul, inclus în rutina săptămânală, previne îmbolnăvirile și ne menține starea de bine!
- Am văzut că în ultima perioadă a crescut apetitul pentru această nișă de afacere. Cât de profitabilă este o astfel de afacere și cum credeți că va evolua piața centrelor spa&welness în următorii ani?
Ana Maria Grigoraș (Oxygen): Nu consider că această nișă de afacere este cea mai profitabilă ca și business privind realist raportul investiției, mentenanței ulterioare și cifra de afaceri realizată. Dacă , la nivel mondial , turismul de welness este unul dintre cele mai dinamice sectoare , în România mai este mult loc de investiții în acest domeniu și astfel piața va evolua continuu.
Angela Tulbure (Unirea Spa): Datorită nevoilor tot mai prezente de relaxare la nivelul populatiei active, piața spa&wellness va crește atât cantitativ cât și calitativ. Va crește numărul locațiilor spa dar și tipul de servicii oferite, calitatea acestora precum și impactul pe care spa-ul îl are în viața de zi cu zi a oamenilor.
- Majoritatea românilor consideră că centrele de welness se adresează doar persoanelor cu venituri consistente. Cât de accesibile sunt serviciile și tratamentele oferite de dvs? Cine își poate permite un abonament la spa și care ar fi costurile lunare? Care este cel mai scump pachet de servicii care l-ați vândut vreodată?
Ana Maria Grigoraș (Oxygen): Deși majoritatea românilor consideră că centrele de welness se adresează persoanelor cu venituri consistente (datorită prețurilor la nivel european, dar și prețurilor întâlnite în hotelurile de lux din țara noastră), centrul nostru are o ofertă generoasă care cuprinde posibilități de achiziție pentru toți doritorii de astfel de servicii, indiferent de venituri. Prețurile centrului Oxygen variază de la abonamente cu un anumit număr de ședințe inclus și un preț accesibil pentru oricine, respectiv de 160 ron/ lună, până la abonamente all inclusive cu acces 1 an de zile ce au discount-uri consistente. Astfel, un acces lunar all inclusive ar ajunge aproximativ 200-250 ron / lună. Totodată clienții noștri pot beneficia și de plata în rate a abonamentelor de 6 -12 luni și mereu facem campanii cu oferte atractive care să ofere beneficii multiple pentru aceștia.
Angela Tulbure (Unirea Spa): Prețurile pe care le practicăm sunt medii, serviciile noastre nu sunt exclusiviste. Considerăm că inclusiv persoanele cu venituri medii pot aloca un buget de circa 100-200 lei pe lună pentru un abonament sau macar 1-2 masaje, în funcție de nevoile prioritare. Mai mult, lunar avem oferte foarte bune de preț, tocmai pentru ca din ce în ce mai multe persoane să includă în bugetul lunar o sumă rezonabilă pentru astfel de servicii.
- Cât timp petrece în medie un client în centrul dvs? Care este ponderea între abonați și clienții ocazionali?
Ana Maria Grigoraș (Oxygen): Este o bucurie pentru noi să constatăm că majoritatea clienților noștri ( aproximativ 97 % dintre ei ) sunt abonați, rămânând doar un număr restrâns de clienți care vin ocazional. Acest fapt demonstrează că abonații constientizează importanța sportului, a relaxării fizice și psihice pentru sănătatea lor pe termen lung. Deoarece tot ceea ce oferim ca și centru ( serviciile de fitness, cardio, activitățile de grup, zona de spa, înotul, tratamentele corporale, tratamentele faciale complexe, masajele terapeutice, etc ) vine în întâmpinarea nevoilor de sănătate și bucurie pe care clientul informat și le dorește. Media timpului pe care un client îl petrece în centrul nostru este de aproximativ 2 ore. Pentru cei care fac și mișcare și apoi merg în zona de spa și piscină timpul alocat acestor activități crește până la 3-4 ore.
Angela Tulbure (Unirea Spa): Majoritatea abonaților petrec 1-2 ore la spa, iar ca pondere avem atât localnici dar și oaspeți ai hotelului care doresc să includă relaxarea în sejurul lor la Iași.
- Tendințele în domeniu se schimbă și evoluează rapid. Consumatorii au și ei tendința de a face schimbări din curiozitate. Cum reușiți să vă mențineți clientela și cum atrageți clienți noi?
Ana Maria Grigoraș (Oxygen): Fidelizarea este punctul cheie și pentru noi este foarte important să avem clienți permanenți care să aprecieze serviciile noastre și care să se simtă extraordinar la noi. De aceea suntem foarte atenți la solicitările și sugestiile abonaților noștri. Mereu venim în întâmpinarea lor cu campanii de marketing noi care să le aducă acestora un plus de beneficii – cum ar fi vacanțe, ședințe de nutriție cadou, diagnostice personalizate, masaje, ședințe de personal trainer, vouchere cadou cu acces pentru întreaga familie sau cu prietenii, etc. Profesionalismul, implicarea și perfecționarea continuă a echipei noastre reprezintă o componentă importantă în relaționarea cu clienții noștri. Omul sfințește locul! Ca și echipă ne concentrăm pe evoluția către rezultat a clienților noștri, avem cele mai bune dotări în materie de sport și cei mai buni performeri din domeniu.
Angela Tulbure (Unirea Spa): Domeniul spa este în dezvoltare, atât pe plan internațional cât și la noi. Încercăm să integrăm ceea ce este deja testat pe alte piețe, încercăm să aducem inovația pe piața locală și să fidelizăm clientela existentă. Meniul nostru de terapii este în permanentă schimbare, făcând loc acelor tratamente care satisfac cât mai bine nevoile în schimbare ale clientelei.
- Câți clienți are centrul dvs în acest moment și care sunt așteptările pe acest an? Care sunt planurile de business ale centrului pentru următorii 5 ani?
Ana Maria Grigoraș (Oxygen): Fericirea și mulțumirea clienților este cheia succesului nostru. Plecând de la această filosofie încercăm să ne menținem conectați permanent atât la tendințele din domeniu cât și la solicitările clienților, așa încât să reușim să satisfacem permanent nevoile lor. În acest fel vom reuși să creștem comunitatea clienților Oxygen de la an la an. Planurile noastre de viitor se referă în primul rând la menținerea calității serviciilor prestate către clienți și apoi la creșteea cotei de piață pe această nișă aflată în continuă dezvoltare.
Angela Tulbure (Unirea Spa): Zilnic, avem 100 – 150 de clienți în cele 15 ore de program (7 :00 – 22 :00), ceea ce corespunde unei încărcări optime. Planul nostru de dezvoltare prevede creșterea cu 10% a acestor cifre. Pentru urmatorii 5 ani, ne propunem să menținem și să creștem calitatea serviciilor, să introducem servicii inovative și să găsim modalitățile informaționale optime care să convingă cât mai multe persoane de beneficiile terapiilor spa pentru imbunătățirea stării de sănătate!
- Care este cel mai tare spa care l-ați văzut vreodată în lume? Dar în România? Ce v-a impresionat?
Ana Maria Grigoraș (Oxygen): Am avut plăcerea să vizitez numeroase centre spa din Cuba, Dubai, Austria, Germania și U.K și am constatat că fiecare țară are specificul ei, care te încântă și care te atrage. Dezvolatarea acestora este una diferită față de țara noastră, deoarece ei au o cultură și o tradiție aparte, care accentuează viața trăită prin relaxare, răsfăț și grija față de corp. Îmi doresc ca această percepție și acest mod sănătos și frumos de a ne trăi viața să ia amploare din ce în ce mai mult și în cultura noastră, asfel încât să ducem cu toții o viață mai armonioasă.
Angela Tulbure (Unirea Spa): În Turcia a fost cel mai mare spa văzut de mine, unde am fost impresionată în special de serviciile, atitudinea terapeuților spa, atmosfera caldă și intimă.
Rareș Neamțu