Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anunţat miercuri, 17 mai, tarifele de referinţă pentru poliţele RCA, conform prevederilor OUG nr. 54/2016 şi a normei privind metodologia de calcul a acestora, tarifele de referinţă urmând să scadă între 3% şi cu până la 17% faţă de tariful de primă maxim.
”Noile tarife stabilite au un nivel orientativ şi au la bază datele statistice individuale, datele statistice agregate la nivel de piaţă şi metodologia de calcul”, a declarat prim-vicepreşedintele ASF, Cornel Coca Constantinescu, într-o conferinţă de presă privind prezentarea tarifelor de referinţă aferente poliţelor RCA.
Astfel, tariful de referinţă pentru o poliţă RCA încheiată pe un an de zile de persoanele cu vârsta între 31 şi 40 de ani, ce deţin un autoturism cu capacitatea cilindrică cuprinsă între 1.201 şi 1.400 cmc, este 506 lei, cu 17% sub tariful de primă maxim, stabilit pentru această categorie, de 610 lei. Pentru persoane juridice ce deţin un autoturism cu capacitate cilindrică între 1.401 şi 1.600 cmc, tariful de referinţă este 957 de lei, faţă de un tarif de primă maxim de 992 lei (-4%).
Pentru autovehiculele destinate transportului de marfă (persoane juridice) cu masa de peste 16 tone, tariful de referinţă este 7.314 lei, mai mic cu 3% faţă de tariful de primă maxim stabilit pentru această categorie (7.534 lei). Pentru autovehiculele destinate transportului de persoane deţinute atât de persoane fizice, cât şi juridice, cu o capacitate mai mare de 40 de locuri, tariful de referinţă are valoarea de 5.616 lei, cu 15% mai puţin decât tariful de primă maxim care se aplica acestei categorii (6.600 lei).
”În acest fel se stabileşte un reper pentru tarifele de primă aferente poliţelor RCA. Acest tarif poate fi utilizat atât de către consumatori, care vor avea astfel la îndemână un instrument de comparaţie pentru ofertele societăţilor de asigurare, cât şi de către asigurătorii care doresc să intre pe piaţa RCA sau de către alte părţi interesate”, spun reprezentanţii ASF. Ei spun că publicarea tarifelor de referinţă contribuie semnificativ la creşterea transparenţei privind accesul la informaţiile esenţiale, informarea corespunzătoare a consumatorilor şi diseminarea de informaţii corecte şi complete.