Gata cu nunțile la vila Romtelecom de la Ciric! Telekom vrea să scape de chiriaș

0
1099

Reprezentanții Telekom România (fosta Romtelecom SA) i-au pus gând rău afaceristului ieșean Dumitru Cojocaru, patronul firmei Cony-Fan SRL, pe motiv că acesta “ar fi uitat” ca să-și achite chiria și alte obligații financiare prevăzute în contractul de închiriere, timp de luni de zile. Avocații Telekom îi cer bărbatului, care se ocupă de administrarea unei pensiuni-restaurant de pe Șos. Ciric 20, daune consistente de 3 miliarde de lei vechi, plus alte 25.000 de euro despăgubiri, precum și eliberarea imobilului ce le aparține de drept. În replică, administratorul Cony-Fan spune că a investit foarte mulți bani în imobilul cu pricina și că ar fi ajuns la o înțelegere amiabilă, pe ultima sută de metri, cu proprietarul clădirii, pentru stingerea definitivă a litigiului.      

Zile negre pentru un afacerist ieșean care se ocupă de administrarea unei pensiuni-restaurant situată pe Șos. Ciric 20. Firma Cony-Fan SRL, administrată de ieșeanul Dumitru Cojocaru, a fost dată în judecată de reprezentanții Telekom România Communications SA (fosta Romtelecom SA) pentru simplul motiv că nu și-ar fi plătit chiria în perioada 1 ianuarie 2015 – 25 iulie 2016, la imobilul care le aparține de drept și unde societatea Telekom este proprietară.

Într-o acțiune înaintată magistraților Judecătoriei Iași, avocatul Viorel Pintea, cel care apără interesele Telekom susține că firma Cony-Fan, cea care administrează în zonă o pensiune-restaurant, într-un imobil de cca 1181,77 mp plus două construcții aferente de 440,08 mp închiriate, nu și-ar fi plătit chiria luni și chiar ani de zile. Potrivit acestuia, datoria pentru chirie se ridică la suma de 176.950 de lei iar penalitățile de întârziere aferente depășesc 108.000 de lei. De asemenea, reprezentanții Telekom îi mai solicită omului de afaceri Dumitru Cojocaru și o serie de despăgubiri de peste 25.000 de euro, reprezentând daune pentru neeliberarea spațiului la data rezilierii contractului, acestea fiind prevăzute în contractul de închiriere semnat între părți.

Chirie lunară de 2.500 de euro

Contractul de închiriere semnat între Telekom, în calitate de locator și firma Cony-Fan, în calitate de locatar, datează încă din anul 2008, acesta fiind prelungit la 5 și respectiv 3 ani. Din partea fostei Romtelecom SA, documentul a fost semnat de Andrei Ianculescu, directorul –coordonator Proprietăți Imobiliare, și de către Dușan Filipaș, directorul Divizie Comercială Proprietăți Imobiliare, din cadrul actualului Telekom SA, iar de partea SC Cony-Fan SRL, de către administratorul acesteia, Dumitru Cojocaru.

Conform contractului, omul de afaceri a amenajat o pensiune-restaurant și o zonă de agrement în imobilul Telekom, angajându-se să plătească o chirie lunară în valoare de 2.501,25 de euro, plata efectuându-se lunar, la fel și plata tuturor utilităților (energie, gaze naturale, apă caldă, apă rece, canal, termoficare). În documentul încheiat a mai fost stipulat clar faptul că în cazul în care locatarul Cony-Fan încalcă obligațiile din contract, locatorul, respectiv Telekom este îndreptățit să solicite despăgubiri financiare în cuantum de până la 20.000 de euro. Pentru întârzieri repetate la plata chiriei, patronul Dumitru Cojocaru a fost acționat în judecată și i s-a cerut să părăsească imobilul. Totodată, i s-au cerut și acele despăgubiri materiale pentru neeliberarea spațiului la data rezilierii contractului.

Datorii din 2015

“Este dreptul nostru de a obține restituirea imobilului. Contractul dintre părți a fost reziliat, acesta expirând la sfârșitul lunii iulie 2017. Firma Cony-Fan datorează 176.950 lei contravaloarea chiriei pentru perioada 1 ianuarie 2015-25 iulie 2016, plus 108.791 lei penalități de întârziere, precum și 21.350 euro despăgubiri și nu ân ultimul rând 4.168 de euro pentru neeliberarea la timp a imobilului”, susține în acțiunea de evacuare, înaintată Judecătoriei ieșene, apărătorul Telekom, Viorel Pintea.

Cojocaru: “Am ajuns la o înțelegere amiabilă”

De partea cealaltă a baricadei, administratorul Cony-Fan, reprezentat în justiție de avocatul Dionisie Afloroaei, solicită respingerea cererii de evacuare, pe motiv că reprezentanții Telekom nu și-ar fi exercitat cu bună-credință obligațiile contractuale.

“Contravaloarea chiriei cerute reprezintă de fapt prejudiciul cauzat nouă de către Telekom ca urmare a neîndeplinirii obligației de semnare a contractului de vânzare-cumpărare. Reprezentanții Telekom și-au exercitat în mod abuziv drepturile care decurg din calitatea de proprietar al imobilului respectiv, de pe Ciric 20, într-o încercare de a împiedica transferul dreptului de proprietate către firma Cony-Fan”, a arătat, într-o întâmpinare apărătorul Afloroaei.

Contactat telefonic, patronul Dumitru Cojocaru a menționat faptul că firma sa ar fi câștigat încă din 2014, în mod legal și corect, procedura de vânzare, la licitație, a imobilului cu pricina, pe care Telekom l-ar fi scos anterior la mezat.

“Noi am ajuns la o înțelegere amiabilă cu cei de la Telekom. Eu am băgat bani grei în acel imobil și ulterior am și câștigat licitația de vânzare. Litigiul dintre noi s-a stins acum. În prezent, nici noi nu mai avem nici o datorie față de ei, nici ei față de noi”, a conchis administratorul Cony-Fan SRL Iași.

Nicu SAMSON

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments