Blocul lui Bogdan Gheorghiu din Nicolina, construit prin eludarea legii și cu documente false! În vara acestui an, Primăria a emis procesul verbal la terminarea lucrărilor și certificatul de edificare, deși la blocul de pe strada Clopotari încă se lucrează Gheorghiu a intabulat blocul, după care a primit autorizație pentru încă un etaj și transformarea parcării de la parter în spații comerciale Rezultatul: mai multe apartamente, mai puține locuri de parcare! Bogdan Gheorghiu: „Am parcări, am săpat mai adânc”
Omul de afaceri Bogdan Gheorghiu a prins din mers „șmecheria de Bahlui” și teritirpurile la care „mafia din urbanism” recurge pentru a eluda legea.
Gheorghiu a reuțit să intabuleze un bloc în Nicolina deși construiește un etaj în plus și a transformat parcarea în spații comerciale. Toate acestea, cu sprijinul funcționarilor și a șefilor din Primăria Iași!
Angajații Serviciului Control Urbanism l-au ajutat să intabuleze blocul înainte de finalizarea lucrărilor, după care Primăria Iași a autorizat construirea unui etaj în plus și transformarea parcării supraterane de la parter în spații comerciale.
Gheorghiu este acoperit de acte, dar în teren situația este cu totul alta. Deși încă din luna iulie Poliția Locală a realizat procesul verbal de recepție la finalizarea lucrărilor și certificatul de atestare a edificării, în prezent încă se lucrează la fațada blocului, schelele fiind încă montate pe una dintre laturile clădirii.
Turnul din Clopotari
Povestea acestei afaceri imobiliare începe în 2015, când Bogdan Gheorghiu s-a asociat cu Anica Băbuță cu intenția de a ridica un bloc de locuințe în cartierul Nicolina, pe strada Clopotari nr.28.
Pentru a ridica blocul turn cu opt etaje într-o zonă cu blocuri de patru etaje, Gheorghiu a fost nevoit să realizeze un Plan Urbanistic Zonal (PUZ). Pe hârtie, proiectul părea unul „ca la carte”: spații verzi, parcare subterană, dar și la parter.
PUZ-ul a trecut de votul consilierilor locali și, la scurt timp, Gheorghiu a obținut și autorizația de construire. În iunie 2016, municipalitatea ieșeană eliberează autorizația de construire pentru blocul de pe strada Clopotari, care urma să aibă demisol, parter și 8 etaje. Demisolul și parterul aveau destinația de parcare.
Însă, parcarea nu aduce venituri considerabile dezvoltatorului imobiliar, iar acesta decide să schimbe destinația parterului. Nu putea face acest lucru, deoarece nu ar mai fi respectat autorizația de construire, fapt care ar fi condus la imposibilitatea de a mai intabula clădirea.
Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară poate intabula blocul doar dacă Poliția Locală eliberează două documente: procesul verbal de finalizare a lucrărilor și un certificat de edificare. Însă, aceste documente nu pot fi emise decât după ce s-au finalizat lucările de construire și blocul poate fi dat în folosință.
Mandat în alb de la Primărie
Deși blocul era încă în construcție, în lunile iunie și iulie a acestui an, Poliția Locală emite cele două documente în baza cărora Gheorghiu a intabulat clădirea.
Acesta depune documentația la Oficiul de Cadastru, intabulează blocul, după care a început procedurile pentru schimbarea destinației parterului din parcare în spații comerciale. Mai mult, acesta solicită și autorizarea unui etaj în plus. Adică, mai multe apartamente cu mai puține locuri de parcare.
Inițial acesta a solicitat și a obținut un certificat de urbanism pentru ridicarea unui etaj suplimentar și pentru transformarea parcării de la parter în spații de locuit.
Însă, la sfârșitul lunii trecute, Primăria Iași emite autorizație pentru edificarea etajului 9 și pentru amenajarea unor spații comerciale în locul parcării de la parter.
Gheorghiu: „Am parcări, am săpat mai adânc”
Omul de afaceri Bogdan Gheorghiu consideră că nu a fentat în vreun fel regulamentul urbanistic.
„Fiecare apartament are câte un loc de parcare. Nu am modificat nimic. Sunt suficiente locuri de parcare la demisol, am săpat mai adânc”, a spus Gheorghiu.
Cu toate acestea, conform certificatului de edificare, la un număr de 64 de apartamente, numărul locurilor de parcare era de 52. Ori, după modificarea proiectului, transformarea parcării de la parter și ridicarea unui nivel suplimentar, numărul apartamentelor crește în vreme ce numărul locurilor de parcare scade.
Tudor LEAHU