Proces de tot râsul la Judecătoria Iași: Fosta conducere a Direcției de Accize și Operațiuni Vamale Iași “a uitat” să plătească o datorie de 10.000 de lei, cu tot cu penalități, reprezentând serviciile de telefonie și internet. Din acest motiv, juriștii RCS&RDS au intentat un proces civil și i-au chemat la bară pe reprezentanții direcției vamale ca să ofere explicații. Conducerea DRV Iași susține că nu are nici un fel de debit și că totul s-a întâmplat din vina exclusivă a celor de la firma de telefonie mobilă care ar fi încălcat Legea Contabilității.
Acuzații dure în justiție între reprezentanții concernului RCS&RDS și juriștii Direcției de Accize și Operațiuni Vamale Iași. Într-o plângere adresată Judecătoriei, conducerea firmei de telefonie mobilă, reprezentată de consilierul juridic Diana Ciobanu, arată că Direcția Vamală nu și-a achitat serviciile de internet și cele de telefonie, conform unui contract de prestări-servicii, suma de plată ajungând la aproape 10.000 de lei. Mai precis, datoria totală de plată este de 9.273,44 de lei, din care 1.239,89 de lei reprezintă serviciile de telecomunicații iar 2.662,55 de lei reprezintă contravaloarea clauzei penale prevăzută în contractual semnat anterior între părți (n.r.- contravaloarea unor echipamente tehnice predate în custodie de către RCS& RDS și nerestituite de Direcția Vamală). Diferența de 5.371 lei reprezintă contravaloarea abonamentelor, aferentă perioadei cuprinse între data rezilierii unilaterale a contractului, și data încetării duratei definitive a acestuia. De asemenea, reprezentanții RCS&RDS le mai solicită magistraților să oblige conducerea Direcției Vamale Iași la plata unor dobînzi și penalități conform prevederilor contractuale, începînd cu data scadenței fiecărei facturi.
“Direcția Vamală nu a respectat contractul de furnizare de servicii”
Pe 28 iunie 2012, RCS&RDS a încheiat cu Direcția de Accize și Operațiuni Vamale Iași, un contract prin care s-a obligat să ofere servicii de telefonie mobilă și internet, în schimbul plății tarifelor agreate de ambele părți.Conform contractului de prestări-servicii, instituția statului era obligată și ea să achite facturile în termenul înscris în cuprinsul documentului semnat și parafat. Nu se știe din ce motiv, după o anumită perioadă de timp, o parte dintre facturile emise nu au mai fost onorate la plată. Pe de o parte, reprezentanții firmei de telefonie mobilă susțin că Direcția Vamală le datorează penalități de 0,2 % pentru fiecare zi de întârziere, iar pe de altă parte juriștii instituției vamale consideră că RCS&RDS ar fi încălcat Legea Contabilității.
“RCS&RDS a încălcat Legea Contabilității”
Într-o întâmpinare depusă la dosarul cauzei, DGRFP Iași, instituția principală care coordonează Direcția Vamală, a arătat că toată tărășenia se datorează de fapt reprezentanților firmei de telefonie mobilă care nu și-au ținut o evidență contabilă clară, concisă și corectă.
“RCS&RDS a reziliat contractul unilateral începînd cu data de 28 august 2017. Pretențiile lor sunt nefondate. Instituția nu datorează nimic. Cererea de chemare în judecată este efectul culpei exclusive a reclamantei care a încălcat Legea Contabilității neavând o organizare corectă în evidența contabilă primară privind executarea contractelor de furnizare a serviciilor”, se arată în întâmpinarea semnată de Marian Bosianu, șeful DGRFP Iași.
În replică, apărătorul RCS&RDS, jurista Diana Ciobanu menționează la final că “acel contract de furnizare servicii încheiat cu instituția statului a fost reziliat din cauza neîndeplinirii obligațiilor de plată a sumelor facturate”. La data semnării contractului cu societatea de cablu și telefonie mobilă, Direcția Vamală Iași era condusă de fostul director-executiv Dănuț Bolohan iar angajata care s-a ocupat de parafarea înțelegerii a fost Nina Butnaru.
Nicu SAMSON