Pe 27 noiembrie 2018, cu începere de la ora 14.30, vă invităm cu drag să participați la o Zi a porților deschise la Direcția Locală de Evidență a Persoanelor Iași.
Ziua porților deschise se adresează în principal elevilor cu vârsta cuprinsă între 13 și 14 ani înscriși în școlile de pe raza județului Iași, dar și altor categorii de persoane interesate.
Tocmai pentru că în prim plan se află copiii din această categorie de vârstă, evenimentul poartă identitatea de „Ziua porților deschise – Primul meu act de identitate!”.
„Primul meu act de identitate” reprezintă, de fapt, „primul meu act juridic de responsabilitate”. Responsabilitatea nu este o calitate înnăscută, ci învățată; nu este doar o atitudine, ci și o aptitudine. De aceea, instituții și specialiști deopotrivă sunt alături de tineri pentru a-i îndruma civic și juridic în trecerea spre o nouă etapă importantă a vieții lor, și nume vârsta de 14 ani.
Direcția își deschide larg porțile către toți cei interesați de procesul de stare civilă și evidența persoanelor, activităţile desfăşurate la sediul Direcției de Evidență a Persoanelor Iași constând în prezentarea prevederilor şi procedurilor legale privind eliberarea actului de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani, parcurgerea întregului flux (completare cerere, accesul la birou pe baza sistemului electronic de dirijare, ordonare-bon de ordine, preluare imagine, eliberare act sub forma unei Diplome de participare).
Evenimentul este o tradiție a DLEP Iași, anul acesta desfășurându-se în parteneriat cu Asociația pentru Dialog în Justiție, scopul fiind acela de cooperare a administrației publice cu societatea civilă în sprijinul cetățenilor, de transparentizare a procesului de stare civilă și evidența persoanelor în vederea responsabilizării administrației față de societatea civilă, și viceversa.
„Ziua porților deschise – Primul meu act de identitate!” promovează transparența instituțională, necesitatea implicării administrației publice în educarea și formarea cetățenilor model, responsabilizarea cetățenilor în deciziile comunității, participarea civică și juridică în construirea unei bune societăți.
Și pentru că dorim ca totul să fie atrăgător și plăcut pentru participanți, vă anunțăm că elevii care participă la campania noastră beneficiază de premii, diplome și alte surprize special pregătite pentru ei.
Cei interesați să participe sunt rugați să contacteze Coordonatorul de proiect Maria Păduraru la numărul de telefon 0754.700066 sau la adresa de email [email protected].
****** Campania „Primul meu act de identitate” este o tradiție a Direcției Locale de Evidență a Persoanelor Iași, anul acesta desfășurându-se sub identitatea de „Ziua porților deschise – Primul meu act de identitate” în cadrul programului de responsabilizare tineri și adulți prin educație civică și juridică dezvoltat de Asociația pentru Dialog în Justiție în parteneriat cu Primăria Municipiului Iași și Inspectoratul Școlar Județean Iași.
Maria Păduraru
Coordonator Asociația pentru Dialog în Justiție