Pe site-ul unui brand celebru a apărut un cojoc de inspiraţie tradiţional-românească, vândut la un preţ exorbitant, fără a fi precizată, însă, sursa originală. Articolul vestimentar era confecţionat în India, scos la vânzare sub semnătura unui designer celebru.
Comunitatea online dedicată promovării iei ca brand cultural al României, „La Blouse Roumanie“, nu a trecut cu vederea acest fapt.
„La Blouse Roumanie“ a publicat un articol în care evidenţiază cum pe site-ul Moda Operandi a fost descoperit un pieptar câmpenesc cu bumbi de Năsăud, manufacturat în India, care s-a vândut cu 4392 de euro.
De altfel, se pare că majoritatea pieselor de inspiraţie est-europeană din colecţia Figue sunt realizate în India. Mai mult decât atât, o serie de modele de cămăşi româneşti sunt executate manual de artizani indieni pentru brandurile globale.
„Este o copie a brandului Figue care i-a schimbat denumirea în Gypsey Vest. Nu pentru că ar fi vrut să ne schimbe nouă identitatea, ci pentru că Stephanie von Watzdorf, fondatoarea Figue, mizează pe stilul nomad, bohemian, gypsy-chic, ce defineşte non-conformiştii cu suflet de artist, liberi, anti-sistem, călători înnăscuţi, care aspiră să descoperă lumea şi povestea ei“, scrie Andreea Diana Tănăsescu, fondatoarea „La Blouse Roumanie“.
Cojocul românesc, copiat de un brand celebru și vândut la un preţ exorbitant
În România, cojocul nu s-a vandut cu mai mult de 400 de euro, spun specialiştii. Peste graniţe, piesa vestimentara este considerata una exclusivista, pentru care s-a plătit de 10 ori mai mult.
Replicarea hainelor tradiţionale româneşti devine o practică tot mai des întâlnită în rândul brandurilor internaţionale.
De altfel, în luna martie a acestui an şi casa de modă Dior a fost în centrul unui astfel de scandal. În colecţia de toamnă a anului 2017, un cojoc copiat din zona Beiuşului, a fost vândut de Dior cu 30 de mii de euro.
„E Bihor, nu Dior” – au raspuns imediat romanii, printr-o campanie de promovare a acestor produse autentice.