STUDENTII DE LA FACULTATEA DE MECANICA AU LANSAT ARO CAMARAD. Bolidul care pune din nou Romania pe harta! L-au readus la viaţă niste copii, iar acum este un 4X4 modern.

0
1286

Istoria uzinei Aro începe în anul 1895!Cum au reușit acesti copii, ceea ce nu a reușit statul? Să readucă la viață un simbol al mândriei si puterii românești!

.ARO Camarad
.ARO Camarad
.ARO Camarad
ARO Camarad
.ARO Camarad
.ARO Camarad
.

ARO a fost una din mărcile de succes ale românilor de dinainte de 1989. Insă din păcate, după 89,  la fel ca în marea majoritate a întreprinderilor românești, șacali au câștigat, astfel că aceste uzine au ajuns să fie vândute la fier vechi.Si astfel ARO a ajuns la lada de gunoi a economiei noastre. Mai există totusi o speranță, că noul val al tinerilor noștri va face să reapară la lumină aceasta marcă.

Astfel un grup de studenți din cadrul Facultății de Mecanică IASI au realizat conceptul unui vehicul off-road. Acesta a fost construit pe șasiul unui vechi Aro și se numește iAro Camarad ( an/2014).Proiectul mașinii de teren al studenților de la Mecanică, a început în urmă cu doi ani iar realizarea lui s-a finalizat anul acesta.După ce au schițat conceptul s-au apucat de construirea lui de la zero, trecand cu bine peste momentele in care au existat piedici care ar fi putut sa ii opreasca.

Entuziaștii studenții au fost  îndrumați de un profesor al Facultății si astfel au reușit să materializeze schițele.Au avut nevoie de un Aro cu șasiu lung, pe care l-au dezmembrat și pe care l-au modificat. Rezultatul final s-a numit iAro Camarad și a fost prezentat ca lucrare de licență pentru tinerii studenți.Apreciat la nivelul facultății și răsplătit cu o medalie de aur la salonul de inventică, proiectul unui automobil românesc de tip SUV renăscut sub brandul Aro este încă de domeniul fantasticului.

ARO (Auto România) a fost un producător de vehicule de teren din Câmpulung-Muscel, România. Și-a început producția în 1957 și a produs peste 380.000 de vehicule, dintre care două treimi au fost exportate în peste 110 țări (înainte de 1989 90% din producție a fost exportată).Automobilul de teren a ieșit din fabricație în anul 2003 în România. În Cehia, Aro s-a fabricat până în 2013

Istoria uzinei Aro începe în anul 1895 când, datorită amplasamentului propice, se construia o fabrică de hârtie și celuloză a companiei Letea Bacău. Fabrica și-a încetat activitatea în 1899 iar în 1933 a fost dezafectată.Între anii 1941 – 1944 locul a fost folosit ca depozit pentru materiale de către armată iar din 1944 timp de aproape un an aici a funcționat o secție de pale de elice pentru avion aparținând Fabricii I.A.R. Brașov.

Între anii 1945 – 1950 aici s-au executat reparații ale mijloacelor de transport ce aparțineau armatelor române și ruse. După 1950, timp de 3 ani s-au produs lacăte, vermorele și pompe de stropit pentru agricultură și viticultură.În 1953 fabrica s-a reprofilat pe producția de motociclete, producând un număr total de 12 unități din modelul IMS 53.Din anul 1957 încep să se producă piese de schimb auto (cutii de viteze și motoare), an care coincide cu demararea fabricării autoturismelor de teren IMS 57, M59 și M461.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments