În perioada 2006-2019 au fost introduse în România aproximativ 62.400 de vehicule care au fost anterior înmatriculate în Marea Britanie.
Anunţul RAR în privinţa maşinilor provenite din Marea Britanie
Registrul Auto Român a lansat o informare pe Facebook privind posibile situaţii care ar putea apărea în următoarea perioadă în cazul modelelor provenite din Marea Britanie.
Niciun autovehicul deja înmatriculat în România nu va fi afectat de aceste posibile modificări.
Măsurile sunt aplicabile începând cu data de 30.03.2019 nu mai dacă nu se semnează Acordul de retragere al Marii Britanii din UE sau nu se prelungeşte, de comun acord, data de retragere a Marii Britanii din blocul comunitar.
Redăm informarea postată pe pagina de Facebook a Registrului Auto Român:
Modificări ale activităţilor specifice RAR care se adresează vehiculelor provenite din UK, aplicabile începând cu data de 30.03.2019 NUMAI DACĂ NU SE SEMNEAZĂ Acordul de retragere al UK SAU NU SE PRELUNGEŞTE, de comun acord, data de retragere a UK din blocul comunitar
NOTĂ: Niciun autovehicul deja înmatriculat în România NU va fi afectat de următoarele modificări care ar putea interveni!
1. Vehiculele noi, care au fost omologate UE de tip de către UK (marca e11) nu vor mai primi automat cartea de identitate a vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării, dat fiind faptul că omologarea UE de tip şi certificatul de conformitate (CoC) aferente îşi pierd valabilitatea de la data menţionată mai sus. Aceste vehicule vor fi supuse unei reomologări individuale, cu verificarea condiţiilor tehnice aplicabile pentru vehicule noi. De asemenea, o CIV eliberată pe baza unei omologări UE de tip acordată de UK, pentru un autovehicul nou provenit din UK şi care nu a fost încă înmatriculat, îşi va pierde valabilitatea şi nu mai poate fi utilizată la înmatriculare. Prin urmare, RAR recomandă înmatricularea vehiculelor aflate în această situaţie până cel mai târziu la data de 29.03.2019.
2. De la aceeaşi dată, la eliberarea CIV pentru vehiculele utilizate (second-hand) nu mai sunt recunoscute omologările UE de tip acordate de UK (marca e11), fiind necesară o reomologare individuală conform cerinţelor din RNTR-7, aplicabile vehiculelor utilizate care provin din state terţe. În cazul emisiilor poluante se impune condiţia privind nivelul minim de poluare Euro 3/Euro III.
3. Începând cu 30.03.2019, autovehiculele utilizate (second-hand), cu postul de conducere pe partea dreaptă şi care provin din UK, nu vor mai putea primi CIV, indiferent de omologarea în baza căreia au fost înmatriculate.
4. Inspecţia Tehnică Periodică efectuată în UK la vehiculele utilizate (second-hand) nu mai este acceptată (recunoscută) la omologarea individuală şi eliberarea CIV pentru reînmatriculare în România. ITP trebuie refăcută la RAR.
În perioada 2006-2019 au fost introduse în România aproximativ 62.400 de vehicule care au fost anterior înmatriculate în UK.