Interogatorii în loc de informaţii, durere în cot în loc de intervenţii pentru remedierea unei avarii, somaţii absurde şi telefoane trântite în nas. Asta au suportat ieşenii din cartierul Alexandru cel Bun în urmă cu câteva zile din partea angajaţilor EON din Iaşi.
Zeci de ieşeni au fost lăsaţi pe întuneric de intervenţia neinspirată a unui individ din cartierul Alexandru cel Bun, iar ce a urmat întrece orice închipuire. În jurul orelor 10.30, o pană de curent a avut loc pe strada Milcov din cartierul Alexandru. Ieşenii afectaţi au sunat la DelgazGrid- Serviciul Deranjamente Energie Electrică şi au cerut lămuriri. Iniţial, robotul, care nu fusese burdușit cu informații de ultimă oră, a derulat banda pe o situație care nu avea corespondent în realitate- „nu sunt înregistrate inciente colective sau lucrări programate în zonă”, ca ulterior, operatorul să sustină contrariu.
„Este, într-adevăr, o avarie. Situaţia este cunoscută. Este vorba de blocurile de pe Milcov 4, 6, 8 şi 28. Echipele au fost anunţate în urmă cu trei minute şi urmează să intervină. Rezolvăm cât mai repede…”, a fost răspunsul prompt şi amabil al operatoarei Camelia Moraru.
Cum te curenteză cu nesimțire EON
În ciuda asigurărilor, după trecerea a 8 ore, avaria încă nu fusese remediată, fapt pentru care, ieşenii au apelat din nou la EON. De astă dată, reacţia operatoarei de la EON a fost de un cinism şi o prostie de colecţie. Pentru conformitate, vă prezentăm discuţia purtată de un ieşean cu operatoarea Ana Maria Cotruţă de la EON.
„Pe ce nume anunţati deranjamentul?”
I se dă numele şi se punctează faptul că este un deranjament colectiv care a afectat o stradă întreagă, nu doar un utilizator casnic, dar operatoarea insistă.
„Ca să vi se poată înregistra deranjamentul, trebuie să daţi un nume de titular de contract. Daţi-mi seria de contor şi spuneţi-mi dacă nu aveţi tensiune, ca să anunţ acest lucru”
„Doamnă, v-am solicitat doar o informaţie- dacă mai durează până se remediază această avarie?”
Operatoarea insistă, ca în filmele cu proşti.
„Numele, vă rog!…A fost un deranjament colectiv şi echipa tocmai ce a realimentat”
„Ce a realimentat, doamnă. La adresă am copilul şi cu bunica şi nu este pic de lumină de mai bine de 8 ore. Nici nu pot ieşi afară din cauza întunericului de pe casa scării, iar oamenii nu pot intra în scară pentru că nu funcţionează interfonul. Asta e situaţia reală”
„Dacă acasă la d-voastră nu este tensiune, am nevoie de o serie de contor. Nu pot să ajut după adresă”
„Doamnă, este vorba de mai multe blocuri, de o zonă întreagă, nu doar de un apartament”
„Daţi-mi seria contorului unde nu este tensiune şi vă notăm. Nu vă pot prelua deranjamentul fără serie de contor, dacă aţi spus că este doar pe casa scării (?!!) Nu ştiu cine sunteţi, că nu v-aţi recomandat (?!!). Eu vreau să vă ajut dar d-voastră nu înţelegeţi deloc ce vă spun eu”
„Nu sunt acasă şi nu vă pot da o serie de contor. De regulă nu umblu cu seria la mine”
„Daţi-mi numele titularului de acolo, măcar” (numele titularului îi fusese transmis de trei ori până la acest moment al discuţiei. I se mai transmite încă o dată numele).
„P. Elvira nu găsesc. (I se repetă din nou numele pe care îl pocise). Vă rog să reveniți cu serie de contor”
„Singura soluție este să verific pe site. Vă rog să aşteptaţi puţin”
„Nu am cum să mai aştept. Am stat deja prea mult timp în această conversaţie”, a spus operatoarea Ana Maria Cotruţă şi a închis.
Clientul, o specie deranjantă pentru EON
Practic, un operator care nu este în stare să înţeleagă o realitate, alocă un timp dictat doar de puterea sa de concentrare și răbdare, își manifestă fățiș și brutal anumite considerente privind capacitățile intelectuale ale consumatorului și, în concluzie, nu anunță niciun echipaj de intervenție ale EON despre avaria reclamată, lăsând să persiste o problemă care era de competența companiei să o rezolve.
Şi asta nu este totul. Reporterii 7Est au luat legătura, cu greu ce-i drept, cu responsabilii din cadrul companiei.
„A fost un cablu rupt în zonă, de către un cetăţean care făcea nişte săpături. Echipa noastră lucra acolo şi în timpul ăsta a apărut o alarmă de incendiu, posibil cu victimă, şi au trebuit să plece pentru a crea condiţii pompierilor pentru intervenţie. Am transmis colegilor să remedieze problema de alimentare cu energie electrică”, a spus Sorin Munteanu, purtătorul de cuvândt al EON
De precizat este faptul că echipa care lucra la remedierea avariei de pe Milcov, nu a mai revenit după acel incendiu să continue ce a început. Revenirea ei producându-se după discuție reporterilor 7Est cu responsabilul EON. Mai mult, din răspunsul oferit de angajatul EON rezultă faptul că o companie de talia EON, nu este în stare să asigure un serviciu de permanenţă pentru un oraş cu aproape 400.000 de locuitori.
O astfel de situaţie pecum cea redată mai sus reflectă, în primul rând, rea credinţă şi prostie crasă, dar şi faptul că la EON Iaşi nu se respectă nicio procedură, niciun standard de lucru. totul e după ureche şi fiecare angajat îşi concepe propriul mod de lucru, de multe ori, cum s-a văzut şi în acest caz, un mod abuziv.