Va apărea un nou număr de urgență – 114

0
135

Un nou număr de urgență va apărea în curând, potrivit unui proiect legislativ ce a fost pus recent în dezbatere publică de către Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI). La noul număr de urgență, respectiv 114, se vor transmite automat date de localizare a telefonului mobil.

Măsura introducerii unui nou număr de urgență se regăsește într-un proiect de ordonanță de urgență a Guvernului, document ce a fost publicat în dezbatere publică pe website-ul MCSI și care are nevoie, pentru a se putea aplica, de adoptarea la Guvern și de publicarea în Monitorul Oficial.

În esență, inițiativa legislativă prevede introducerea unui nou număr de urgență, și anume 114, număr care, alături de numărul de urgență 112, va ajuta la rezolvarea situațiilor ce implică intervenții urgente.

Mai exact, noul număr de urgență va recepționa de la telefonul unei persoane mesaje ce conțin informații de localizare a respectivului terminal telefonic. Mesajele se vor trimite automat către numărul unic 114, fără ca deținătorul telefonului să fie nevoit să facă ceva, iar costurile legate de transmiterea acestor mesaje vor fi suportate de către operatorii de telefonie mobilă, nu de proprietarul telefonului.

“Furnizorii de rețele publice mobile de telefonie au obligația de a suporta atât costurile determinate de transmiterea la numărul 114 a mesajelor tehnice standardizate scurte ce conțin informația de localizare obținută pe baza echipamentului terminal, cât și costurile aferente traficului generat pe o conexiune de date de transmiterea informației de localizare obținută pe baza echipamentului terminal”, scrie în proiectul legislativ.

Informațiile de localizare reprezintă, de fapt, date ce conțin poziția geografică a unui telefon mobil, respectiv latitudinea și longitudinea.

Datele personale colectate prin intermediul numărului de urgență 114 vor fi prelucrate respectând prevederile Regulamentului general privind protecția datelor sau, după cum mai este cunoscut, GDPR. Datele vor fi stocate timp de zece ani, ulterior fiind șterse sau, după caz, distruse.

Propunerea legislativă vizează îmbunătățirea preluării și gestionării informațiilor de localizare a telefoanelor ce apelează serviciile de urgență și creșterea gradului de precizie a localizării persoanelor aflate în situații critice sau de urgență.

În prezent, pe lângă numărul unic de urgență 112, în țara noastră funcționează și numărul unic 113, număr la care se persoanele cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire pot transmite mesaje text (SMS) serviciilor de urgență.

Atenție! Propunerea legislativă NU se aplică momentan. Aceasta trebuie să fie adoptată de Guvern și publicată în Monitorul Oficial pentru a intra în vigoare.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments