Gigantul fast-food-ului a cheltuit 8 milioane de lire sterline instaland cuptoare in magazinele sale din Marea Britanie, astfel incat sa poata vinde si preparate coapte si la gratar, pe langa alimentele prajite pentru care este renumit, transmite Daily Mail.
Insa un director al companiei a recunoscut ca a renuntat la idee dupa ce noile produse mai sanatoase (ca sandvisul cu piept de pui la gratar) au inregistrat vanzari foarte slabe.
„Nu a mers foarte bine. Am incercat si nu am reusit sa lansam un produs care nu este prajit”, a declarat Jenny Packwood, manager de brand la KFC UK si Irlanda.
„Nu am putut sa ridicam vanzarile. Pur si simplu, nu se vindeau”, a declarat managerul de la KFC, intr-o conferinta de specialitate.
„Nu este bine sa lansam un produs care arata bine din punct de vedere nutritional, dar pe care nimeni nu-l cumpara. Nu imbunatateste sanatatea natiunii, iar din punct de vedere al sustenabilitatii este un dezastru.”
KFC a incercat, de asemenea, sa gateasca mai sanatos si cartofii prajiti facandu-i mai grosi, in asa fel incat suprafata imbibata cu ulei sa fie mai mica. Asta ar fi insemnat o reducere de 18% a caloriilor si de 12% la grasimi. Insa clientii s-au plans de schimbare.
Compania a avut mai mult succes cu un produs bazat pe orez, care include o singura bucata de pui prajit inconjurata de salata si orez si are sub 500 de calorii.
„Ofera oamenilor un pic din ceea ce le place, dar infasoara-l in ceva mai sanatos”, spune managerul KFC, care crede ca cea mai buna tactica este un soi de „sanatate furata”, adica o diminuare treptata la grasimi, calorii si sare, astfel incat clientii sa nu observe.
Experienta KFC ar putea fi un semn rau pentru incercarile de a combate obezitatea la nivel mondial.