Planuri pentru Aeroportul Internațional Iași

Directorul Aeroportului Internațional Iași, Cătălin Bulgariu și-a propus ca în inima Moldovei să extindă platforma și să creeze la Iași cea mai mare bază de mentenanță din țară, după București. Provocarea cea mai mare a managerului a fost, este și rămâne dezvoltarea aeroportului. După mai bine de un an de conducere, Cătălin Bulgariu susține că abia de acum urmează să apară roadele muncii echipei de la Aeroportul Internațional Iași.

0
869

Primul lucru pe care l-a făcut Cătălin Bulgariu când a preluat conducerea Aeroportului Internațional Iași a fost acela de a responsabiliza colectivul. Bulgariu susține că a găsit la Aeroportul Internațional Iași un colectiv foarte dezbinat, cu oameni bine pregătiți, dar și angajați care așteptau doar ziua de salariu. Șeful Aeroportului a analizat bine personalul timp de șase luni, iar astăzi a reușit să pună bazele unei echipe care lucrează împreună la proiectele de dezvoltare.

 

„Provocarea cea mai mare a fost, este și rămâne dezvoltarea acestui aeroport. Din punctul acesta de vedere, lucrurile nu stau așa cum spun cei care au fost înainte. Să ne înțelegem bine, nu spun că vreau o moștenire, nu există așa ceva. Pentru mine, eu am preluat un aeroport care s-a dezvoltat foarte mult în perioada 2012-2015, s-a dezvoltat pe termen scurt, iar acum vedem că nu mai avem unde să procesăm dezvoltarea care era. De aceea, elementul principal este să dimensionăm corect o viitoare dezvoltare, astfel încât să nu ne trezim că dăm drumul astăzi la o investiție și mâine este insuficientă, așa cum s-a întâmplat cu terminalul T3. Inerent apar probleme după realizări, după activități de investiții, apar tot felul de astfel de activități. Sunt multe lucruri pe care nu mi le-am putut imagina. Spre exemplu că o să ajung la aeroport și o să văd un terminal T3 finalizat în 2015 și care nu a avut o oră de mentenanță până în 2018.

 

Ca să înțeleagă orice român, ca și exemplu e ca și cum îmi cumpăr mașină nouă, am cinci ani de zile garanție și eu nu îmi mai schimb plăcuțele de frână chiar dacă nu mai merge. Lucrurile sunt din punctul meu de vedere inimaginabile. Exact asta s-a întâmplat aici, ceea ce pe mine m-a frapat fantastic pentru că discutăm de echipamente valoroase, echipamente specifice și atunci nu poți fără astfel de activități”, a explicat Cătălin Bulgariu, directorul Aeroportului Internațional Iași.

 

Cea mai mare bază de mentenanță din țară, după București

 

La sfârșitul acestui an, lucrurile se vor concretiza, iar proiectele la care s-a tot lucrat în acest timp vor putea începe, susține managerul Aeroportului Internațional Iași, Cătălin Bulgariu.

 

 

„Ușor, ușor am intrat în normal. Acum suntem în faza în care nu se vede munca noastră, sunt doar hârtiile depuse. Abia în această toamnă, spre iarnă vom intra în lucrări la platformă, vom extinde platforma pentru a crea aici cea mai mare bază de mentenanță din țară, exceptând Bucureștiul care este altă ligă și nu se compară cu celelalte județe și atunci vom face această bază de mentenanță și vom face master planul conform strategiei pe care a adoptat-o Consiliul de Administrație, master planul aeroportului astfel încât până în 2030 să reușim să facem un program de dezvoltare care într-adevăr să fie sustenabil. Noi, până la sfârșitul anului, trebuie să venim pe masa consilierilor județeni cu master planul aeroportului, urmând ca acesta să obțină formele legale de studiu de fezabilitate care să stea la baza unui program european, a unui proiect european pentru dezvoltarea aeroportului. Noi avem aici mai multe studii de fezabilitatea la nivelul Aeroportului Internațional Iași, avem mai multe tentative de a dezvolta acest aeroport. Spre exemplu, T1, T2, T3 și Aviația Utilitară care ar fi trebuit să se transforme în Cargo. Toate erau gândite ca un lucru mic, unul lângă altul, așa cum spune românul ca ciupercile după ploaie, de la T1 la Tn. Trebuie să vă gândiți că în 2050 toate aeroporturile trebuie să aibă zero emisii poluante. Dacă aeronavele fac poluare, măcar la sol totul să fie verde. Iar noi, mergând cu astea, nu vom ajunge niciodată la acest deziderat. De aceea e important să facem ceva modern, normal, pentru viitorul aeroportului”, a mai precizat Cătălin Bulgariu, directorul Aeroportului Internațional Iași.

 

Trafic în continuă creștere și investiții majore

 

În timp ce traficul pe Aeroportul Internațional Iași este în creștere, șeful aerogării, Cătălin Bulgariu și-a propus patru etape pentru dezvoltare: realizarea unui master plan, întocmirea studiului de fezabilitate, realizarea proiectării și a detaliilor de execuție și derularea lucrărilor de execuție.

 

„Sunt multe proiecte care încă nu sunt realizate și nu puteau fi realizate. Dar dacă vă uitați pe harta mea din birou, tot ce avem noi astăzi aici și tot ce vreau să construiesc este vorba despre o diferență de la simplu la complex, de la ”n” la multiplu de ”n” și atunci, toate aceste lucruri vor fi făcute aici în aeroport după sistemele moderne care vorbesc de aeroport-mall, să nu uităm că siguranța este pe primul plan, chiar dacă un avion pentru motive de siguranță decolează sau aterizează mai târziu, să ai cum să te manifești în acest mall și să poți să îți faci și alte activități pe care le ai. Am satisfacția că în acest colectiv au început lucrurile să meargă. Eu nu împart oamenii din aeroport în PSD-iști și PNL-iști așa cum am văzut în presă. Pe mine mă interesează ca fiecare, la locul lui de muncă, să își facă treaba, iar în momentul în care iese din aeroport poate să facă ce politică vrea el. Din punctul acesta de vedere am o bucurie că în instituție s-a închegat colectivul”, a mai spus Cătălin Bulgariu, directorul Aeroportului Internațional Iași.

 

Șeful aerogării ieșene are în vedere realizarea unui terminal pentru pasageri modular pentru minim patru milioane de pasageri pe an, o platformă pentru parcare aeronave, un turn de control, terminal cargo, extinderea pistei de decolare-aterizare cu minim 300 de metri, parcare auto și drum acces terminal și un nou sistem de balizaj. Obiective care depășesc peste 100 de milioane de Euro.

 

„Proiectele vor veni și sunt convins că în viitor o să vedeți, deși nu mi-am propus-o electoral, dar, ca orice activitate, după un an de zile începe să producă efecte și consolidarea traficului care a avut loc în urmă cu doi ani, iar acum suntem peste nivelul creșterii pe România, iar anul viitor va fi și mai mare. După fiecare creștere apare o perioadă de consolidare, după care iar crește. Iar dacă noi vom face investițiile, vom crește din nou. Deși sunt teoretician, acum aplic în practică și constat că toate principiile se aplică. Important este ca tu să le privești dinainte și să îți faci termenele ca economia să crească așa cum trebuie”, a încheiat Cătălin Bulgariu, directorul Aeroportului Internațional Iași.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments