Președintele organizației județene a Pro România Iași, Sorin Iacoban și-a prezentat propunerile pentru transporturi, dar și pentru infrastructura rutieră prin intermediul profesorului dr.ing. Nicolae Boțu de la Facultatea de Construcții și Instalații Iași.
„Pro România vrea să colaboreze cu profesioniști și discută intens cu profesioniști din diverse domenii. Am început de mult acest lucru și ne pregătim profesioniștii noștri din partid pentru bătăliile electorale care vor urma, dar și pentru a face în așa fel încât să aducem către ieșeni cele mai bune soluții pe care Pro România le propune oamenilor. Domnul profesor dr.ing. Nicolae Boțu de la Facultatea de Construcții și Instalații Iași nu este membru al partidului, însă colaborăm.”, a declarat președintele organizației județene Pro România Iași.
Propuneri pentru transporturi, infrastructura rutieră
De ani de zile se vorbește de șoseaua de centură, de autostradă, infrastructura fiind una dintre cele mai importante subiecte ale unui județ. profesor dr.ing. Nicolae Boțu de la Facultatea de Construcții și Instalații Iași a prezentat propunerile pentru transporturi, dar și de infrastructură rutieră.
“Propuneri pentru transporturi, infrastructura rutieră:
– Reorganizarea tuturor companiilor naționale și regionale din subordinea Ministerului Transporturilor în vederea eficientizării activității în general a managementului în special;
– Înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) care va prelua o mare parte din noile lucrări de mare anvergură în infrastructura rutieră.
– Certificarea firmelor. În legea 10 reactualizată, se indică obligativitatea ca beneficiarii lucrărilor de cosntrucții să realizeze (termenul limită s-a amânat până pe 25 augur 2019), certificarea firmelor de proiectare, expertizare, sau execuție, în așa fel încât să existe liste cu societățile capabile să realizeze lucrări de bună calitate. Certificarea trebuie făcută și pentru firmele autohtone și pentru cele străine.
– Reorganizarea întregii activități legate de licitațiile viitoarelor investiții în infrastructură. Crearea unor departamente speciale pentru redactarea caietelor de sarcini, a valorilor estimate și a termenelor de execuție, alcătuite din specialiști competenți și responsabili în domeniile lor de activitate. Reglementarea condițiilor de participare a firmelor românești și străine. Armonizarea progresului fizic cu cel financiar.
– Fluidizarea procesului de absorbire a fondurilor europene. Realizarea unei bune coordonări la nivelul guvernului între ministerele implicare în procesul de avizare și autorizare. Rezolvarea cât mai urgentă a problemelor legate exproprierilor de teren.
– Regândirea Legii Achizițiilor Publice, în așa fel încât să elimine nenumăratele blocaje cauzate de ambiguitatea celei existente.
– Construirea unor departamente juridice alcătuite din persoane competente, sau apelarea la case de avocatură care să diminueze la maximum posibil pagubele cauzate de pierderile pe bandă rulantă a proceselor intentate companiilor naționale în primul rând de firmele străine. Redactarea unor contracte de servicii corect întocmite.
– Interzicerea ingerințelor politice în actul de decizie, redactare și implementare a documentațiilor legate de investițiile în infrastructura de transport. O dată stabilite prioritățile naționale în acest domeniu, trebuie să lăsăm specialiștii să-și desfășoare activitatea conform hotărârilor luate.
Urgențe în infrastructura rutieră conform Master Plan aprobat: Autostrăzile Sibiu-Pitești, Tg. Mureș-Iași-Ungheni cu fonduri europene. Evident și terminarea autostrăzii Transilvania.”, a precizat prof.dr.ing. Nicolae Boțu, Facultatea de Construcții și Instalații Iași.