ȘTIAŢI CĂ…? Mituri despre contractul de energie electrică și gaze naturale

0
72

Despre schimbarea contractului de energie electrică sau gaze naturale se vorbește mult, și cel mai adesea oamenii își imaginează că este vorba despre un proces greoi, cu multă hârțogăraie, care costă, ori care va atrage diferite probleme, precum lipsa citirii contorului, sau că nu se vor mai face intervenţii asupra reţelei. Nimic mai neadevărat! Ne propunem în următoarele câteva rânduri să atingem câteva dintre cele mai frecvente „mituri” pe acest subiect.

„Dacă schimbi furnizorul, nu mai vine nimeni să repare reţeaua de gaze sau energie electrică, în caz de defecţiune.” Cât se poate de fals. Distribuitorul rămâne același, astfel că îl puteţi suna oricând nu aveţi energie electrică sau gaze naturale. Toate obli- gaţiile legale privind calitatea și continuitatea serviciului de distribuţie oferit rămân neschimbate.

„Dacă schimbi furnizorul, ești deconectat, rămâi fără energie electrică sau gaze naturale sau ţi se ridică contorul.” Evident, fals! Mai mult decât atât, dacă sunteţi ameninţaţi cu deconectarea, cei care o fac comit o ilegalitate. Distribuitorul are obligaţia legală să asigure continuitatea și calitatea alimentării cu energie electrică sau gaz în aceleași condiţii de performanţă, indiferent cu cine alegeţi să semnati contractul de furnizare. În plus, în principiu, nu este necesară nicio modificare a instalaţiei sau a contorului. Dacă vi se transmite altceva, puteţi contacta furnizorul Enel pentru clarificarea situaţiei.

„Procesul de schimbare a contractului de furnizare este contra-cost.” Puteţi alege oricând un furnizor de energie electrică sau gaze naturale pe piaţa concurenţială. Schimbarea contractului este gratuită, printr-un proces transparent, care respectă reglementările ANRE. Ca atare, și această afirmaţie este falsă!

„Enel nu este în toată ţara și nu au birouri.” Încă o dată, fals! Furnizorii Enel activează în puncte de lucru/magazine în toate zonele de reţea din ţară. Lista completă a magazinelor Enel este disponibilă pe www.enel.ro. Specialiștii din magazinele Enel vă așteaptă pentru a vă oferi
consultanţă cu privire la ofertele de energie electrică și/sau gaze naturale, precum și pentru a vă prezenta oferte personalizate. De asemenea, multe din întrebările dvs. își pot găsi răspunsul pe site-ul www.enel.ro în secţiunea Informaţii utile.

„Sunt necesare multe hârtii pentru schimbarea contractului.” Fals! Aveţi nevoie doar de copia cărţii de identitate și o copie a actului de proprietate, sau un alt act care dovedește dreptul de folosinţă asupra spaţiului. De asemenea, formularele pentru încheierea contractului pot fi descărcate de pe siteul www.enel.ro din secţiunea Informaţii utile. În plus, puteţi contracta și online furnizarea energiei electrice și a gazelor naturale, accesând ofertele dedicate pe site-urile furnizorilor Enel.

„Furnizorul și Distribuitorul ar trebui să fie părţi din același grup.” Fals! Distribuitorul asigură alimentarea cu energie
electrică/gaze naturale în baza licenţei obţinute pentru desfășurarea acestei activităţi. Activitatea de furnizare se ocupă de ofertarea, contractarea și facturarea clienţilor, adică ceea ce face furnizorul în baza licenţei obţinute anume pentru desfășurarea acestei activităţi. Practic, furnizorul vine către dvs. cu oferte personalizate de servicii, în timp ce distribuitorul este cel care operează reţeaua și remediază întreruperile de energie electrică/gaz, sau orice alte probleme ce ţin de reţea. Cei doi operatori pot fi companii separate, care pot face sau nu parte din același grup.

„Durează foarte mult până primești factura.” Prima factură sosește după ce procesul de activare a contractului e finalizat. Conform cadrului stabilit de autoritatea de reglementare, schimbarea furnizorului ar trebui încheiata în maximum 21 de zile, însă factura poate fi emisă doar după ce distribuitorul transmite către Enel citirea contorului. După acest ultim pas, prima
factură poate fi emisă și transmisă, următoarele facturi vor fi emise în funcţie de periodicitatea pe care aţi ales-o (conform alegerii făcute de dvs. în contract). Și nu în ultimul rând, iată și o afirmaţie adevărată:

„Enel este furnizorul preferat de români.” Peste 2 milioane de români au ales deja companiile de furnizare ale Enel (Enel Energie și Enel Energie Muntenia), pentru furnizarea de energie electrică și gaze naturale, pe piaţa concurenţială, iar în total avem peste 3 milioane de clienţi în România. Iar în loc de încheiere, vă mai lăsăm cu o recomandare: verificaţi întotdeauna identitatea celor care vă trec pragul, rugaţi-i să vă arate legitimaţiile de serviciu, citiţi cu atenţie ofertele propuse – preţ, perioadă de valabilitate, termen de plată, condiţiile de prelungire sau reînnoire de contract, astfel încât să luaţi o decizie informată.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments