Nu suntem roboți, deci e dificil să fii în pătrățica ta, să îți faci treaba și să pleci. Contează oamenii cu care lucrezi și mediul în care îți desfășori activitatea. Aici ține atât de tine ca angajat să-ți faci mediul de lucru mai plăcut dar și de angajatori.
Ponturi pentru un mediu de lucru prielnic
Cu cât te simți mai bine în locul în care ești cu atât mai mult crește starea de bine. Şi de stare de bine este nevoie ca angajatul tău să facă performanță la locul de muncă. Acesta trebuie să simtă că este apreciat pentru munca pe care o depune. Cum facem asta?
Crearea de planșe cu ANGAJATUL LUNII
Pe baza unor criterii de evaluare se stabilește care dintre angajați poate fi pe panoul de merit. Finalizarea unui task important, a unui proiect, implicarea relevantă într-un proiect, implicarea relevantă într-o activitate. De reținut este faptul că fiecare trebuie la un moment dat să se regăsească pe acel panou şi este foarte posibil ca o astfel de activitate să-i motiveze să ajungă în acea situație.
Cadouri mici în cadrul echipelor
Cu ocazia sărbătorilor sau inventând ocazii, angajații își pot face mici cadouri, un fel de secret Santa generalizat. Ce rezolvăm cu asta? Destindere, team building şi interacțiune între colegi fără legătură cu problemele de serviciu.
Mesaje de mulțumire
Efectul acestui mesaj este că îl va face pe angajat să-și dea seama că activitatea sa este observată și apreciată. În colectivele în care atmosfera permite, în fiecare dimineață să revină în sarcina cuiva să pună muzica preferată pentru zece minute, cât oamenii își fac încălzirea pentru a intra in activitate. Rezultat: atmosferă plăcută, destinsă, motiv de glume de aprecieri.
Peretele cu obiecte de acasă
Aici fiecare poate așeza un obiect drag care îl duce cu gândul acasă. Rezultat. Angajatul va aprecia faptul că angajatorul înțelege importanța familiei și respectă acest lucru.
Nu aplica nimic până nu verifici dacă se potrivește angajaților tăi
Chiar dacă sună bine fiecare din sugestiile de mai sus, trebuie verificată. Cum? Trebuie propuse și folosite pentru a vedea care se potrivește companiei și oamenilor care fac parte din ea.
Chiar si ideile implementate cu succes trebuie schimbate la un moment dat pentru că toate au dată de expirare.
Integrăm elemente de design
Ordinea din jurul nostru, aici ne referim la locul unde ne desfășurăm activitatea înseamnă ordinea în gânduri! Un spațiu ordonat, curat întotdeauna va da o stare de bine. Se pot folosi corpuri de depozitare decorate cu stickere, autocolante, printuri funny. În felul acesta lucrurile nefolosite nu vor mai fi un element disturbant și inestetic.
Elemente de design cu posibilitate de personalizare
Lipirea unor autocolante care imită tabla, pe fețele vizibile ale birourilor, pe stâlpi de susținere unde fiecare poate scrie, desena cu creta ce le trece prin minte. Efect: înviorează spațiul, destinde atmosfera, poate fi un punct de relaxare atunci când angajații ridică ochii din calculator.
Importanța locului de recreere pentru crearea unui mediu plăcut de lucru
Existenta spațiilor de relaxare este un must have mai ales în companiile cu birou de tip open space. Aici angajații pot da un telefon, se pot relaxa, ascultă muzică. Câteva minute de deconectare te pot ajuta să devii din nou productiv.
Deși pare de necrezut, interesul acordat de către angajator mediului de lucru în care își desfășoară activitatea, cei din subordine îi pot fideliza pe aceștia. O parte din cei care aplică pe o poziție se interesează de mediul de lucru din firmă.
Investește în oameni
Pe lângă cursuri de perfecționare, de dezvoltare personală și profesională, beneficii financiare și non financiare, crearea unui mediu de lucru propice desfășurării activităților este esențial.
Deși la prima vedere aceste idei par greu de pus în practică, ele sunt necesare și importante pentru cei care vor să-și păstreze angajații. Resursa umană ar trebui să fie pentru companii o prioritate. Nu putem vorbi de rezultate, de produs, de competitivitate cu alte companii similare atâta timp cât nu se investește în personal.