Ieșirile recreaționale ale românilor au scăzut cu 81% față de începutul lunii februarie, după instalarea situației de urgență care a dus la închiderea restaurantelor, mall-urilor și altor locuri de relaxare.
Interesant este că și deplasările de strictă necesitate, la magazinele alimentare și farmacii, au scăzut cu 53%, arată datele Google, în timp ce plimbările în parc s-au redus cu 60%.
De asemenea, au scăzut cu 72% deplasările în stațiile de transport în comun, în timp ce ieșirile în zona de reședință sunt cu 15% mai reduse.
În fine, Google a constatat că deplasările la locurile de muncă ale utilizatorilor platformei sale sunt cu 39% mai reduse față de luna februarie.
Cei mai ascultători români
Datele Google la nivel de țară, defalcate pe județe, ne arată și care sunt cei mai ascultători români față de restricțiile de circulație, dar și cei mai nepăsători.
Astfel, au scăzut cu nu mai puțin de 85% ieșirile recreaționale ale românilor din județele Brașov, Cluj, Covasna, Suceava și București, zone în care se află astfel cei mai ”cuminți” locuitori.
Tot cu reduceri de peste 80% a deplasărilor în scop de recreație sunt județele Alba (83%), Arad (81%), Bacău (80%), Bihor (80%), Bistrița Năsăud (82%), Constanța (80%), Galați (80%), Hunedoara (82%), Iași (82%), Maramureș (81%), Mureș (81%), Neamț (80%), Prahova (81%), Satu Mare (82%), Sibiu (83%), Sălaj (82%), Timiș (83%), Vrancea (81%).
Cei mai nepăsători români
La polul opus, cei mai nepăsători români față de restricțiile de deplasare sunt cei din Teleorman (reducere cu 56% a ieșirilor recreaționale), Ialomița (62%), Giurgiu (63%), Călărași (65%), Olt (70%).
Rapoartele, care se referă la 131 de ţări, vor fi săptămânale și vor releva ”tendinţele generale ale deplasării persoanelor, în timp şi pe zone geografice, în diferite locuri cum sunt centre de divertisment, magazine alimentare, farmacii, parcuri, staţii de transport în comun, locuri de muncă şi locuinţe”, precizează Google.
Google spune că protejează datele
”Sperăm ca aceste rapoarte să-i ajute pe responsabilii sănătăţii publice să ia decizii privind modul de gestionare a pandemiei de COVID-19.
De exemplu, aceste informaţii îi pot ajuta pe factorii de decizie să înţeleagă schimbările de tendinţe în deplasările esenţiale, ceea ce i-ar putea determina să facă noi recomandări privind programele de funcţionare sau oferirea de servicii de livrare”, explică Google.
”Pentru a proteja viaţa privată, nu va fi pusă la dispoziţie nicio informaţie ce poate contribui la identificarea persoanelor, cum sunt locaţia, contactele sau deplasările individuale”, notează compania.