“Am avut întotdeauna ca obiectiv principal pacientul. În fața pacienților orgoliile medicilor dispar. Există doar bolnavul care vine și se adresează spitalului cu o anumită suferință, o anumită boală și rolul nostru aici este de a-i alina suferința și de a-l vindeca. Mediul în acest spital este unul profund uman. Noi ne adresăm oamenilor, ființei umane care de cele mai multe ori în acest spital ajunge într-o stare de degradare fizică și psihică marcantă.
Succesul și prestigiul se câștigă în acest spital. Și asta înseamnă să te adaptezi și să faci performanță.
În primul rând din punct de vedere al medicului și al managerului, pentru că la un moment dat nu reușești să le deosebești așa de mult, eu ceea ce gândesc, vorbesc și fac. Nu am timp de pierdut! Astfel reușești să scurtezi foarte multe etape între ceea ce îți imaginezi și determinismul imediat. Lucruri transformate astăzi în neuroștiință.
Mă adaptez ușor condițiilor interne și externe și caut întotdeauna soluții. Nu caut probleme, ci caut soluții la orice situație care apare din punct de vedere medical sau din punct de vedere administrativ, însă fără o echipă în jur nu aș fi reușit, trebuie să recunosc.
Sunt extrem de meticulos, extrem de critic, nu aș putea să spun că sunt dur în deciziile pe care le iau, dar iau decizii. În management nu există decizii bune sau proaste, există doar decizii.
În esență ziua unui manager de spital care este și medic nu se termină niciodată.
Satisfacția cea mai mare pe care o am în plan profesional este faptul că văd enorm de mulți pacienți care se adresează spitalului și pleacă de aici mulțumiți, vindecați și salvați în cea mai mare parte.
Am tot timpul în vedere ființa umană, pacientul care se adresează ca și ființă umană și bineînțeles obiectivele spitalului.” – Șef Lucrări, doctor în neurochirurgie, Lucian EVA, Manager Spitalul Clinic de Urgență „Prof. Dr. N. Oblu” din Iași.