Capcanele companiilor aeriene
Prima soluție pe care compania v-o va oferi este reprogramarea zborului sau oferirea unui voucher. De reținut este că nu se știe exact data la care zborurile pot fi reluate și tot de reținut că NU sunteți obligați sa acceptați vouchere și reprogramări.
Astfel, orice pasager care a avut un zbor anulat are dreptul să își recupereze INTEGRAL banii pe biletul de avion fară să fiți fortați să acceptați vouchere sau reprogramări.
Pasagerii sunt “păcăliți” de diverse oferte cu 120% credit în contul de client. Acestea sunt avantajoase doar dacă plănuiți musai să călătoriți. Practica aceasta este a companiei Wizz air.
TAROM oferă pasagerilor cu zborurile anulate reprogramarea gratuită a călătoriei sau banii înapoi.
Blue air are aceeași politică, dar operatorul se plânge că se confruntă cu foarte multe cereri și acestea se procesează din această cauză mai greu.
Aceeași situație este la toate companiile aeriene, iar timpul de procesare poate dura chiar și 60 de zile.
Ryanair oferă fie reprogramarea călătoriei pe orice altă rută, fie banii înapoi în 20 de zile lucrătoare de la completarea formularului.
Fiind o situație de forță majoră nu beneficiați de compensațiile suplimentare. Nu apelați la firmele de recuperare a banilor pe zborurile anulate, pentru că acestea percep comision.
Completați doar cererea și urmați procedura recomandată de compania aeriană.