Firme de casă, licitații cu dedicație, lucrări de mântuială- toată această rețetă patentată de hoții din politică și administrație încă din anii 90 a fost pusă în aplicare la Țibana. Un pod din piatră a fost demolat bucată cu bucată și înlocuit cu un cilindru semifabricat, deformat din fabricație și căptușit cu tablă, peste care s-a azvârlit o roabă de pietriș și una de asfalt, fără nicio armătură pentru structura de rezistență. Operațiunea a costat 145 mii euro
În cursul lunii trecute, Maricel Popa a anunțat că s-a finalizat reparația podețului de la intrarea în comuna Țibana. Finalizarea a fost anunțată, recepția lui, ba. Podul în cauză constituia de câțiva ani un real pericol pentru șoferii care tranzitau zona, din cauza faptului că asfaltul era compromis în totalitate, așa că după mii de reclamații, președintele Consiliului Județean Iași s-a hotărât să scoată la licitație lucrările de reparații ale acestuia, numai că, surpriză! Podul s-a făcut stricat din start.
Pod strâmb de 145.000 euro, fără structură de rezistență
Oamenii din zona, care au urmărit lucrările în evoluția lor, inclusiv aleși locali ai comunei, au declarat pentru 7Est că nu au văzut să se fi folosit la structura podului, oțel beton sau plasă de sârmă. Potrivit acestora, banii s-au dus pe un cilindru semifabricat cu o tablă așa zis protectoare. Cilindru a fost încasetat într-un cofraj de beton peste care s-a pus driblură și apoi s-a turnat asfalt. Din procedura tehnica a fost omisă tocmai armătura, cel mai important element de rezistență în construirea de poduri.
“Cât o fost lucrarea asta aici, eu nu am văzut decât un utilaj și un om care-l păzea. Din vreo 3-4 luni cât o fost lucrarea, două săptămâni dacă s-o lucrat. În rest, pînă o venit tubul ăla care o stat în nămol vreo două luni, or sucit-o cu niște panglici ca să dea impresia că se lucrează”, ne-a declarat Mihai Gavril, localnic.
Cine și-a însușit podul de piatră?
Localnicii sunt stupefiați de oribilitatea care a rămas în urma intervenției făcute de firma din Vaslui contractată de Popa prin intermediul Direcției Județene de Drumuri și Poduri Iași. Mulți dintre localnici se întreabă retoric cine le-a furat podul de piatră ce a fost înlocuit cu acel cilindru odios, susținând faptul că podul vechi nu trebuia decât consolidat, nu demolat și înlocuit cu un tub fragil. Și oamenii au perfectă dreptate deoarece, conform structuriștilor, podul de piatră conferea mult mai multă siguranță și valoare.
Oamenii îl desființează pe Popa
Finalizarea acestui podeț, în forma în care arată- strâmb, fără perspective și siguranță în exploatare, dar plătit cât pentru un viaduct, a inflamat spiritele localnicilor cât și alte celor care fac naveta zilnic peste acel podeț.
“Nu putea fi consolidat cel vechi? Ce ați făcut acum arată oribil?”, susține Lenuța Popa
“Adică un pod foarte frumos, din piatră, și o albie înverzită a unui pârâu acoperite cu beton. Da, frumos, n-am ce zice”, Vali Pleșca.
”În jur de 145.000 euro (minus TVA) în podul ăsta? Nu trebuie să fii specialist ca să îți dai seama că e foarte mult pentru un pod de genul ăsta. Se poate, doar dacă utilajele care au lucrat acolo, au facut naveta zilnic Iași -Țibana, pe toata durata lucrărilor sau valoarea proiectului e scrisă greșit”, Munteanu Ionuț
“Pod căptușit cu tablă?!Băieți, continuați tot așa și poate dați drumul la metroul Iași-Țibana. N-ar fi rău!” , Florin Melinte.
“Cunosc lucrarea. Trec des pe podul respectiv. Totusi 144.000 €, realizați că e prețul unei case de 200 mp, la calitate premium…Peste tot numai hoți. Alți bani spalați”, Claudiu Luncanu.
“Pod făcut de un proiectant care a terminat la fără frecvență? Daca nu întăresc malurile, cu piatră de la vechiul pod, și vin câteva viituri, vom cânta cu toții ”a venit apa și l-a luat”. Incredibil!”, Ioan Tofan.
“A dat Domnul să văd făcut și podul ăla uitat de lume, dar dacă îmî dădeai mie 100.000 euro, îți făceam mai multe poduri șii de restul vreo 2 case”, Cătălina Mardare.
“Sunt ferm convins că au calculat cel puțin la eurocod –LM 2…+ pleoștirea bolții podului”, Cazacu Cezar Andrei
“Câtă nesimțire!Acest podeț nu poate depăși 25000 euro. Cei care se pricep la construcții, faceți un deviz real și veți vedea că am dreptate. Cum să fie bani pentru investiții, dacă se risipesc astfel!”, Pavel Pantea
“Da, dar dacă nu face inugurarea un martalog din conducerea de partid și de stat, să taie pamblica, pentru reclama electorală, tot degeaba. Whehhhhhhh”, Ioan Cojocaru
“Un pod frumos a fost renovat în specificul gri comunist“, Dan Cozma.
“Pe tot teritoriul Franței, Belgiei sau Germaniei nu vezi un asemenea Kitsch”, Cătălin Ștefănescu.
“Lucru de mântuială, la supra preț, de aburit alegătorii”, Cristina-Elena Ursu
“Atâția bani? Ați înnebunit…. Acolo maxim un sfert din suma aia…. Șpăgari!”, Ștefan Gabriel.
“145 543,12 euro. Ce firmă a executat lucrările? În câți ani? Cine permite asa ceva?”, Radu Andrei.
“Gata nene, infrastructură, nu glumă, e mai ceva decât o autostradă…dar șpaga, cât e comisionul?”, Ionuț Daniel.
“Îi placat cu argint la prețul acesta?”, Cristian Chirilianu.
“Podu ăla vechi o mai ducea câteva decenii, ăstuia nou nu-i dau 25 de ani… Generos.” Florin Avram.
“4 luni pentru un podeț și voi vă lăudați cu el?”, Drăgan Daniel.
“Unde dracu s-a mai văzut, să plachezi cu tablă! La o viitură mai serioasă, se duce dracu tabla și cei 150.000 euro! O nebunie, jaf pe față!”, Gabriel Mihai Zăpodeanu
“Dar aia e lucrare de 699135 lei? Acea lucrare arată a pod? Când a fost atribuită lucrarea, constructorul a prezentat un proiect bănuiesc. Așa de asimetric era prezentat în proiect? Să vă fie rușine că vă lăudați cu asemenea realizări! Se va mai vorbi despre calitatea betonului turnat în timp. Cât despre prețul plătit, e contravaloarea la 3 case” Bogdan Tudose.
“Cum dracu această podișcă executată lejer în doua luni a costat 7 miliarde! 7 miliarde, oameni buni!. Podișcă făcuta fără piloni, radier, culeie, grinzi etc. Pur și simplu au pus un tub, au turnat beton și atât”, Dan Bontas.
“Eu nu cred așa ceva, jur!. Mai aveți tupeul să vă și lăudați! Păi cu 7 miliarde lei vechi asfaltau toată comuna daca erați cinstiți și nu corupți. Furați ca in codru!”, Costi Snaider.
Ce spun bufonii care au coordonat acest furt
Contactat telefonic de reporterii 7Est, Ciprian Ovidiu Ciucan, directorul DJDP Iași, cel care a contractat lucrarea, nu a dorit să ofere relații despre respectarea soluției tehnice prevăzute în caietul de sarcini, despre eventuale neconformități în lucrări sau despre ce s-a făcut cu podul de piatră despre localnicii susțin, mai în glumă mai în serios, că “la momentul ăsta, cineva dintre hoții aia și-a construit beci od din piatra de și dughește la răcoare până trece covidul”.
“Pentru acest pod s-a reluat licitația de patru ori din cauza faptului că nu s-a prezentat nimeni. În ceea ce privește procedura, aceasta a fost transparentă, iar lucrările s-au executat conform standardelor și proiectului. În cei patru ani am modernizat infrastructura rutieră cât nu s-a realizat în ultimii 30, dar tot nu este bine! Eu voi continua să îmi fac treaba pentru că știu ce am promis ieșenilor și știu ce am de făcut, chiar dacă realizez că toți se pricep la drumuri și la fotbal”, a spus Maricel Popa care, în loc să dea un răspuns la obiect a preferat să arunce cu noroi în locuitorii ale căror interese le periclitează pe zi ce trece, prin cheltuieli fără justificare financiară sau de necesitate..
Fondurile pentru această lucrare de mântuială au fost asigurate de Consiliul Județean prin Direcția Județeană de Administrare a Drumurilor și Podurilor, valoarea proiectului fiind de 699 135 lei (cu TVA), iar firma care a făcut aceasta mizerie de lucrare este Tehnoforest din Vaslui.