„Ce fac acum Dorneanu, Weber si gasca lor de pioni pusi de PSD et. co. in institutii cheie NU este in apararea libertatilor cetatenesti sau a amaratilor amendati de vreun militian pus pe fapte mari. Sa nu avem iluzii. Ei vor doar haos, incertitudine si dezarmarea statului in fata pandemiei.
Daca CCR era corect si ii pasa de soarta Romaniei, decidea ca e constitutional sa se abroge pensiile speciale, care sunt de fapt o indemnizatie pe viata data unor categorii de privilegiati ai statului. Dar cum sa faca asta si sa isi taie singuri pensiile uriase?
E cumplit ca in aceasta mafie pesedisto-putinista sta apararea noastra in fata abuzurilor guvernarii si respectarea legii fundamentale.
PS: Amenzile abuzive puteau fi atacate in instanta si, de la caz la caz, judecatorul decidea. Pentru ca, da, cred ca au fost multe abuzuri si excese, dar solutia nu era la CCR, ci la judecatori.
Sa vedem acum ce haos va fi pe strazi, cand lumea va afla ca amenzile sunt neconstitutionale, si cum se va reflecta asta in numarul de imbolnaviri/ decese. Great job, Waler, Renate si restul gastii”, a scris Mircea Marian pe Facebook.
Avocatul Poporului, Renate Weber, a declarat miercuri, dupa ce Curtea Constitutionala a admis sesizarea asupra OUG prin care se reglementeaza cuantumul amenzilor pe perioada starii de urgenta, ca spera ca Guvernul sa vina cu o formula prin care sa anuleze aceste amenzi. Weber a fost propusata de ALDE in aceasta functie.
„Noi i-am sfatuit de la bun inceput pe cei care au fost amendati sa conteste amenzile la instante, pentru ca aceasta este calea fireasca de urmat. Pe de alta parte, ma gandesc acum ca, avand in vedere ca sunt vreo 300.000 de astfel de amenzi, o asociatie a grefierilor spunea ca au primit deja vreo suta de mii de plangeri, ma gandesc, pur si simplu, ca sufocam instantele de judecata si atunci poate ca Guvernul va veni cu o formula, nu stiu daca amnistie sau de alt tip, dar prin care sa anuleze toate aceste amenzi, pentru ca multi poate nu le-au contestat ca nici nu au stiut, sunt oameni in varsta, cu putina scoala si fara resurse materiale, dar care s-au trezit cu niste amenzi uriase si sa nu stea oamenii cu teama ca le pot fi luate, nu stiu, casele, acareturile din casa, ar fi pacat. Eu sper sa vedem o astfel de actiune din partea Guvernului”, a afirmat Weber, pentru Agerpres.
Ea a adaugat ca fiecare a interpretat cum a vrut prevederi din ordonantele militare in aplicarea amenzilor, aspect neconstitutional.
„Am sesizat Curtea Constitutionala pe doua aspecte privind Ordonanta 1 din 1999. Un aspect se referea la ceea ce noi am considerat ca este posibilitatea presedintelui de a legifera, restrangand drepturi si libertati. Un al doilea aspect se referea la lipsa de previzibilitate a textului din Ordonanta 1 pe 1999 in ceea ce priveste contraventiile, deci conduita pe care fiecare dintre noi trebuie sa o aiba, si ulterior, in anul acesta, s-a dat o alta ordonanta, 34, prin care nu s-a lamurit nimic, dar s-au marit teribil de mult si minimum si maximum amenzilor si am considerat ca in acest fel noi nu respectam practic principiul acesta al previzibilitatii legii, dam peste cap chiar si intreaga legislatie cu privire la contraventii din Romania. (…) S-au dat amenzi pentru nerespectarea ordonantelor militare, fiecare a interpretat cum a vrut acele prevederi din ordonantele militare, or acest lucru intr-adevar este neconstitutional in opinia noastra si ma bucur daca la Curtea Constitutionala am avut acest castig de cauza, pentru ca totusi 300.000 de amenzi cu niste cifre care ne-au situat pe locul intai in Europa este categoric exagerat”, a explicat Renate Weber.
Ea a amintit ca Avocatul Poporului a trimis miercuri la Curtea Constitutionala o sesizare si privind ordonanta care reglementeaza starea de alerta, pentru ca textul este „total imprevizibil”.
„Astazi noi am trimis la Curtea Constitutionala o sesizare si pe ordonanta care reglementeaza starea de alerta exact din acelasi motiv, faptul ca textul de lege este total imprevizibil, nu stim ce este aia stare de alerta, fiindca nu exista o definitie a ei, nu se spune in lege (…) care sunt drepturile al caror exercitiu poate fi retrans, ti se spune ca organele administratiei, ca ele, de fapt, trebuie sa implementeze, deci administratia la nivel national sau local trebuie sa ia toate masurile. Cum adica? Drepturile noastre vor fi restrictionate pe baza unei decizii luate la nivel administrativ? Asa ceva cred ca este categoric impotriva literei Constitutiei noastre. (…) Nici nu avem o durata de timp pentru starea de alerta, adica cum? O traim in mod perpetuu sau pe un an sau pe doi? Adica aducem atingere insusi dreptului, nu numai exercitarii unui drept”, a sustinut Weber.