Anunțul ar putea zgudui piața de mașini electrice, acolo unde CATL și Tesla încearcă în permanență să inoveze. Conform CATL, bateria nou-produsă ar putea rezista până la 16 ani, cu un rulaj ce s-ar putea apropia de 2 milioane de kilometri parcurși, notează businessinsider.com!
Viața bateriei este unul dintre subiectele cele mai importante de pe piața mașinilor electrice. Bateria este cea mai scumpă componentă a unei mașini, iar Bloomberg notează că o baterie actuală are o durată de viață estimată la 8 ani, timp în care poate parcurge în jur de 250.000 de kilometri.
Astfel, saltul ar fi spectaculos. Chinezii de la CATL nu au anunțat încă dacă s-au plasat comenzi, dar au spus că bateria e gata să intre în producție.
Cine e CATL, colosul din umbră, care domină piața mașinilor electrice
China este cea mai mare piață din lume pentru mașinile electrice, iar guvernul țării asiatice pune presiune pe giganții auto mondiali să folosească producătorii locali de baterii. Una dintre aceste companii scrie World Street Journal, denumită Contemporary Amperex Technology Ltd., pe scurt CATL, a devenit singurul furnizor capabil să livreze cantități industriale de baterii.
Fondată acum 9 ani, CATL replică modelul de business al celor de la Huawei, cu guvernul chinez implicat în controlul din umbră al afacerii.
În 2015, China a obligat companiile internaționale care fabrică mașini electrice să aleagă dintre producătorii locali de baterii electrice, dacă vor să beneficieze de subvențiile statului chinez.