Ești obligat să-i zici băncii de unde ai bani? Cazul ING ridică multe semne de întrebare

ING a stârnit dezbateri aprinse în spațiul public după ce mai mulți clienți susțin că banca le-a blocat conturile. Clienții care au refuzat sau au oferit date considerate incomplete de bancă s-au trezit cu conturile blocate, susțin ei, fără nicio notificare.

0
439

ING Bank România trimite trei notificări pentru actualizarea datelor la adresa de e-mail specificată la deschiderea contului, precum și telefonic, sms sau fizic (la adresa de corespondență) dacă este cazul. Aceste notificări se trimit cu trei luni, respectiv două luni și imediat înainte de închiderea contului, specificându-se explicit faptul că, în lipsa acestei actualizări, contul urmează să fie blocat – arată ING
Relația clienților cu băncile din România este, de multe ori, complicată. Mulți cetățeni nu au cunoștințe juridice, iar terminologia folosită de aceste instituții este greu de înțeles.

De aici apar și problemele, dar și neînțelegerile.

Recent, mai mulți clienți ai ING susțin că banca le-a cerut să justifice proveniența banilor. Cei care au refuzat s-au trezit cu conturile închise, potrivit propriilor mărturii relatate de Libertatea. În replică, ING se apără și susține că nu face decât să respecte legislația europeană, care ar impune acest lucru.

E posibil, însă, ca ambele părți să aibă dreptate. Este, cu siguranță, o dezbatere care are sens.

Au voie bănci ca ING să te întrebe despre banii din cont?

Dezbaterea a plecat de la ING pentru că sunt unii clienți ai băncii care s-au plâns de acest interogatoriu. Unul dintre ei susține că banca l-a sunat să vadă care este situația sa financiară și ce face cu banii.

A refuzat categoric să ofere astfel de detalii, considerându-le un amestec în viața sa privată. La câteva luni de la conversație, s-a trezit că banca i-a închis contul.

Fără nicio notificare.

„Nu sunt infractor, nu fac trafic de droguri, nu am cazier, nimic. Nu făceam tranzacții peste graniță, doar încasam salariul pe card și, câteodată, mai băgam la pariuri online. M-a sunat banca să mă întrebe din ce trăiesc. Le-am zis că nu au dreptul să întrebe așa ceva, apoi m-am trezit cu contul închis, fără nicio notificare.M-au întrebat: «Ce e cu sumele considerabile rulate pe contul dumnevoastră?» Eu i-am întrebat: «Care e treaba dumnevoastră?»”
client citat de Libertatea

Un alt client care a refuzat să spună de unde are banii s-a trezit că a fost adăugat pe o listă neagră și că nu mai are voie să fie client ING vreme de 5 ani.

Cum se apără banca

ING susține că nu face nimic ilegal, ci, din contră, cere aceste detalii în baza unei directive europene care obligă instituțiile financiare să își actualizeze datele despre clienți. Este vorba de Directiva (UE) 2015/849.

Scopul final al acesteia este combaterea spălării banilor și a finanțării terorismului. Informările cu privire la actualizarea date au fost trimise de ceva timp către clienți.

„Aceste verificări sunt obligatorii, iar suplimentar informațiilor de identificare, clienții trebuie să ofere și o serie de informații precum ocupația, scopul și natura relației de colaborare cu banca, sursa fondurilor ce urmează să fie utilizate în derularea relației de afaceri, etc. Aceste informații permit băncii să își îndeplinească obligația legală de a avea un profil al clientului astfel încât să detecteze comportamente neobișnuite și să le poată raporta autorităților relevante atunci când este nevoie.”
ING

Cine nu actualizează aceste date riscă închiderea conturilor.

Continuarea aici …

 

 

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments