Studenții de la Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa din Iași vor învăța din toamnă prin cele mai noi modele mulțumită unui proiect Telson – Problem based and team-based learning strategies in the education of biomedical and natural sciences. Mai exact, proiectul propune două metode: învățare bazată pe problemă și învățare bazată pe echipă, prin care studenții vor evalua cazuri practice în mediul online.
Suntem într-o situație deosebită care necesită măsuri deosebite. Proiectul Telson este de tipul Erasmus + și este finanțat prin fonduri europene și care se referă strict la modele de învățare aplicabile în mediul online, pe platforme tehnologice de înaltă calitate și care sunt convinsă că va deschide oportunități deosebite pentru învățământul medical, în primul rând, ieșean și la nivel național. Acest aspect ne aduce nouă Universității de Medicină și Farmacie un avantaj. Am furat startul și avem o educație medicală modernă, a declarat conf. univ. dr. Gabriela Ştefănescu – director al proiectului TELSON.
Conducerea universității a implementat acest model occidental de învățare întrucât actualul context epidemiologic restrânge foarte mult activitatea academică, în special în rândul Facultăților de Medicină unde practica cu pacientul este esențială.
Universitatea noastră a reușit o performanță de invidiat și a reușit să transforme în momente de criză întegul proces de predare-învățare în online. Asta a presupus ca în aproximativ zece zile orarul pentru cursuri practice s-a transformat cu exact aceleași programări în online. Am folosit pentru asta Microsoft Teams care este o soluție de interacțiune online pe care noi o aveam deja disponibilă și asta a făcut să avem continuitate în procesul de predare-învățare cu interacțiune directă. Ceea ce a dezvoltat proiectul sunt mecanisme de învățare care sunt perfect aplicabile în interiorul aceleiași platforme pe care noi o folosim deja, a spus conf. univ. dr. Radu Iliescu – Prorector al Universitatăţii de Medicină si Farmacie „Grigore T. Popa” din Iaşi.