Ca primar, voi susține auditarea profesionistă a tuturor serviciilor publice, din perspectiva managementului documentelor și permanenta actualizare a fluxurilor în raport cu nevoile cetățenilor. Nu pot fi adeptul lozincilor lansate, mai ales acum, în campanie, care creionează proiecte imposibil de aplicat. Dragi cetățeni, dragi funcționari, sectorul IT în Iași a fost extrem de dinamic și până acum. Oare de ce nu am găsit soluțiile salvatoare până în acest moment?
În aceste zile, am mers personal în cele mai multe dintre cartierele Iașului, împreună cu candidații PRO România la Consiliul Local Iași. În discuțiile purtate cu cetățenii, aceștia ne-au spus despre întârzierea cu care pot obține documente de la serviciile și direcțiile din Primăria Iași. Oamenii de afaceri cu care m-am întâlnit mi-au dezvăluit greutățile relaționării și obținerii unor acte oficiale pentru nevoile firmei.
Într-adevăr, statul român s-a birocratizat excesiv, iar de multe ori avem tendința de a arunca vina pe funcționari.
Ca om care lucrează de o viață în administrație, cred însă că lucrurile sunt mai nuanțate. Nu vreau să caut alibiuri întârzierilor sau arbitrariului unora dintre serviciile publice. Însă știu că mare parte din cantitatea de hârtie produsă sau din mărirea excesivă a organigramelor se datorează cadrului legal existent. Din acest motiv, anunțarea unor soluții intempestive legate de personalul din instituții sau de tăiatul hârtiilor, poate crea piste false de dezbatere și deturna subiectul.
Astăzi, mai mult ca în trecut, este necesară o administrație flexibilă, adaptată nevoilor rapide ale cetățenilor și firmelor private. Acest lucru se poate face doar în urma unui diagnostic profesionist, iar soluțiile adoptate trebuie să fie în acord cu cadrul legal existent.
Vă garantez că o hârtie emisă de un birou din Primărie va fi eliberată tot cu 7 semnături, dacă nu modificăm cuprinderea noțiunilor de ordonator principal, secundar sau terțiar de fonduri și nu stabilim responsabilitățile pe domenii de activitate.
În acest moment, doar contabilii dețin semnătura electronică. Astfel că o solicitare a unui cetățean, trimisă pe email, va fi listată, apoi răspunsul trebuie semnat și ștampilat, iar abia apoi, în cel mai bun caz, se va scana acel document. Ulterior există însă riscul ca unele instituții să nu recunoască copia listată a documentului și să aveți nevoie de documentul în original.
PRO România susține urgentarea modificărilor legislative care să conducă la un aparat birocratic mai suplu și la posibilitatea eliberării digitale a documentelor.
Echipa Pro România își dorește ca administrația locală a Iașului să fie una adaptată anului 2020, în care instituțiile să nu mai trimită cetățenii de la un ghișeu la altul pentru probleme cu rezolvări simple. Pentru asta, vom apela la specialiștii IT ai Iașului pentru a construi un sistem integrat care să facă mai facilă emiterea și transmiterea documentelor între instituțiile statului și cetățeni.
Dacă vă doriți o administrație mai simplă și mai dinamică, va invităm să votați PRO România la alegerile din 27 septembrie! Iașul trebuie să fie readus în prezent!
Sorin Avram Iacoban, candidatul PRO România la Primăria Iași
Comandat de Pro Romania – filiala Iasi, executat de SC Mandum Consulting SRL, site: www.7est.ro. Cod mandatar financiar 21200010