Remus Deleanu, Președinte Directorat Cotnari:„ Odată cu pandemia, consumatorii au devenit mai atenți la raportul preț – calitate când au ales un produs”

0
330

Ultimul an a venit cu multe provocări pentru Cotnari, una dintre cele mai puternice companii românești, care a găsit soluții viabile pentru menținerea vânzărilor și a clienților. Spre exemplu, pentru perioada de pandemie au fost introduse și în retailul modern produsele din gama HoReCa de la Casa de Vinuri Cotnari atunci când domeniul nu a mai avut activitate. Au mai existat, de asemenea, și schimbări de imagine a unor produse.
Dincolo de segmentul de vânzări, compania Cotnari a trebuit să găsească soluții pentru perioada de recoltare a strugurilor întrucât forța de muncă este din ce în ce mai mică de la an la an. Președintele Directoratului Cotnari, Remus Deleanu, a oferit un interviu în exclusivitate pentru Ziarul 7 Est în care a vorbit pe larg despre provocările pe care le-au întâmpinat în perioada pandemiei și care sunt perspectivele de viitor.

1. Forbes România a adus în acelaşi spaţiu, în Iași, pe reprezentanţii celor mai importante companii ieşene sau din regiunea Moldovei, iar COTNARI a obținut unul dintre premiile pentru cele mai importante companii din regiune. Ce înseamnă acest lucru pentru Dumneavoastră și pentru companie?

Președinte Directorat Cotnari – Remus Deleanu: „Suntem, în primul rând, onorați și mândri ca și companie să primim o asemenea distincție, cu atât mai mult cu cât aceasta vine din partea unei reviste care se bucură de un prestgiu extraordinar, nu doar în țară, ci și în întreaga lume. În același timp, acest premiu ne provoacă să demonstrăm încontinuare că suntem o companie românească puternică, stabilă, care face tot posibilul să livreze produse care să fie pe măsura așteptărilor clienților”.

2. Care sunt cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat în perioada pandemiei?

Președinte Directorat Cotnari – Remus Deleanu: „Apariția pandemiei a avut ca prim efect o ușoară diminuare a cifrei de afaceri în primul semestru al anului 2020, din cauza incertitudinilor create. Cu toate acestea, pandemia ne-a învățat să fim mai flexibili, să ne adjustăm strategia de business pentru unele produse din grup. Spre exemplu, produsele din gama HoReCa de la Casa de Vinuri Cotnari au fost introduse și în retailul modern, iar acest lucru a mai compensat din scăderile rezultate din închiderea HoReCa. De asemenea, am pus un accent mult mai mare în vânzarea on-line a produselor, atât pe site-ul propriu www.cramelecotnari.ro , cât și pe site-urile partenere de profil.
În ciuda situației pandemice, anul 2020 a fost unul foarte important pentru Cotnari pentru că a venit cu o importantă strategie de rebranding pentru gama fanion de vinuri albe aflate în portofoliu. Pe lângă schimbările de imagine a produsului, am introdus în gama și vinuri roze obținute din soiul Busuioacă. Mai mult decât atât, acestă schimbare a venit odată cu o campanie foarte puternică de promovare a produselor, atât pe partea de TV, on-line și magazine.
Privind în urmă, a fost o decizie bună, pentru că odată cu pandemia, consumatorii au devenit mai atenti la raportul preț – calitate când au ales un produs”.

3. Care sunt cele mai mari proiecte pe care COTNARI le-a realizat în acest an?

Președinte Directorat Cotnari – Remus Deleanu: „Am continutat eforturile de marketing pentru susținerea segmentului de vin roze cu ajutorul unei campanii TV, dar și a unei strategii comerciale coerente pentru partenerii noștri. În segmentul HoReCa, am demarat programul #zazing, o amplă acțiune de împrietenire a consumatorului cu mixurile pe bază de spumante.
De asemenea, bazat de pe ADN-ul nostru de producători de vinuri din soiuri 100% românești, am fost partenerii campaniei „Destinatia Anului din România”.

4. Ce ne puteți spune despre recolta din acest an?

Președinte Directorat Cotnari – Remus Deleanu: „Anul 2021 a fost unul atipic, cu o medie a temperaturilor mai scăzuta decât în anii anteriori, dar și cu ploi abundente. Din acest motiv, culesul a început la mijlocul lunii septembrie, cu două săptamâni mai târziu decât am estimat inițial. Cu toate acestea, datorită precipitațiilor, productivitatea la hectar este una mai mare decât anul precedent. Din fericire, însă, toamna pare să se anunțe fără precipitații, iar acest lucru ne va ajuta să recoltăm cu succes toată cantitatea de struguri”.

5. În ce măsură poate recoltarea mecanizată să acopere acopere criza forței de muncă, având experiența toamnei 2020? Câte utilaje de recoltare mecanizata aveți în prezent?

Președinte Directorat Cotnari – Remus Deleanu: „Până în prezent am achiziționat un număr de patru combine de recoltare mecanizată, fiecare dintre ele în valoare de aproximativ 250.000 euro. Recoltarea mecanizată vine dintr-o necesitate, și anume cea a suplinirii lipsei forței de muncă.
Anul acesta am ales să recoltăm mecanizat 400 hectare din cele 1.800, pentru că avem în prezent un număr de peste 800 de lucrători sezonieri. Bineînțeles, oricând este loc de mai bine, iar un număr mai mare de lucrători sezonieri ne ajută să recoltăm manual o suprafață mai mare din total. Am fost tot timpul adepții lucrărilor manuale, întrucât considerăm că acest proces asigură o mai bună calitate a strugurilor pentru procesare.
Recoltarea mecanizată s-ar putea face la Cotnari pe aproximativ 1.100 ha din cele 1.800 de viță de vie. Nu toată suprafata poate fi recoltată mecanizat, întrucât există o serie de limitări tehnice, precum inclinația mai mare a pantelor pe unele suprafețe unde există plantații de viță de vie”.

6. De câți zilieri ați avea nevoie pentru acest sezon?

Președinte Directorat Cotnari – Remus Deleanu: „În anii precedenti, la Cotnari lucrau peste 1.300 zilieri în perioada de recoltare”.

7. Care sunt strategiile de viitor pe care le vreți să le implementați?

Președinte Directorat Cotnari – Remus Deleanu: „Miza noastră este să devenim un jucător important pe segmentul vinurilor spumante. Avem un potențial enorm și ofertă foarte bună “value for money”, și în zona premium.De asemenea, ne vom concentra pe construirea unei oferte de valoare pentru zona HoReCa și avem în plan lansarea unor vinuri noi, în zona premium. Suntem în plin proces de redesenare a portofoliului de produse, iar în 2022 vom avea mai multe surprize de anunțat”.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments