Cefele groase ale infractorului Norocea și a celorlalți pioni din mafia galbenă, japcă la Aeroportul din Iași. În decembrie îi curăță

0
2295

Interlopii și pirații din taximetrie, care împresoară Aeroportul Iași, aduc deservicii majore pentru imaginea Iașului. Turiștii cât și ieșenii sunt victimele unei adunături de cefe groase din taximetrie care refuză orice cursă spre oraș și își aleg clienții doar dacă aceștia prezintă potențial pentru a fi înșelați. Directorul Aeroportului Iași a descoperit mafia din parcarea Aeroportului Iași, cum este specific instituțiilor statului, la 2 luni de la instalare, din pură întâmplare. Fenomenul datează încă din mandatele lui Bodea, manager interesat doar de remunerație. Până în decembrie se vrea adoptarea uni regulament și eliminarea borfașilor din mafia galbenă

Problema mafiei taximetriștilor din fața Aeroportului din Iași este una gravă, ce nu afectează numai interesul primar al pasagerilor aerogării ieșene, a turiștilor, angajații Aeroportului sau a companiilor aeriene care operează la Iași, ci și imaginea Iașului. Practica cefelor groase din taximetria ieșeană care își fac veacul în parcarea din fața aerogării este de refuza orice cursă spre oraș, excepție făcând străini de oraș, care pot fi păcăliți ușor, și acceptarea doar a curselor în afara Iașului. Această practică este îmbrățișată în special de taximetriștii de la RVR, firma infractorului Radu Norocea, numită și “batalionul disciplinar al taximetriei ieșene”.

,, Felicitări” acelor taximetriști care, azi noapte la 02:15, refuzau să ia clienții sosiți cu cursa de WIZZAIR din Italia,  aducând tot felul de motivații stupide, cum că și-ar aștepta rudele venite din Italia. Interesant e că își așteptau rudele în coada pentru taximetre, cu firma luminoasă pe mașină și nu în parcarea destinată celor care vin să îți preia rudele, prietenii. Interesant de asemenea e că, așa cum am înțeles de la câțiva taximetriști, sunt foarte mulți taximetriști care își cam așteaptă rude mai la toate cursele care sosesc noaptea. Indivizi ce stau la ciupeli umflate de la persoane ajunse pe aeroport în timpul nopții, care aruncă o pată pe credibilitatea și seriozitatea taximetriștilor onești. Când nu îți asumi activitatea pe care o faci prin respect față de clienți,  nu ești altceva decât un tâlhar la drumul mare. O soluție pentru a scăpa de aceste uscături ar fi ca autobuzul să circule mult mai frecvent și să existe curse și pe timpul nopții. Nu e corect să se încurajeze un monopol al taxiurilor la un aeroport internațional. Turiștii și în general pasagerii aeroportului ar trebui să aibă opțiuni, nu să fie abandonați în cursa acestor ticăloși” a declarat ieșeanca Mihaela Cauneanu.

Victime de ani de zile ale mafiei galbene

Situația relatată de ieșeancă nu este una singulară. Familii cu copii, bătrâni, pasageri veniți pentru prima oară la Iași sunt refuzați în mod constant, în ciuda oricărei reglementări a acestei activități.

Am ajuns pe aeroportul din Iași, de la Bergamo, la ora 1.15. Șase taximetriști m-au întrebat unde merg. La răspunsul meu ” Selgros”, toți 6 au venit cu scuze…că au comandă, că așteaptă pe cineva. Toți, șoferi tineri. Al șaptelea, un domn în vârstă, mi-a făcut semn și mi-a spus ” vă duc eu oriunde mergeți”. Dumnealui m-a lămurit … colegii din față așteptau curse în afara orașului. La 1 noaptea, cu bagaj destul….ce puteam face dacă nu găseam un OM care să ma ducă acasă? Concluzia este că ceea ce se întâmplă acolo este o practică, nicidecum o întâmplare”, a spus Adina Gabriela Tulei

Tot mai mulți călători susțin că administrația locală și cea a aeroportului ar trebui să se implice mai aplicat pentru a eradica acest fenomen nefericit persistent la această poartă de intrare în Iași.

Am sosit cu cursa București – Iași în jurul orei 20.30 și am fost refuzat de un taximetrist în vârstă. Un al doilea mai în spate, văzând situația, s-a ridicat din scaun să îmi facă semn să merg la el. Mi-a povestit că acela aștepta avionul de Londra pentru a pescui vreun client interesat de Bacău sau Suceava, unde tarifele sunt 350-400 lei. Altădată, am mers în parcare, am găsit un taxiu, am întrebat dacă putem urca, am pus bagajele în spate și când ne-am urcat și am spus unde dorim să ajungem, domnul respectiv a spus că nu dorește să meargă până în Tudor, că este cursa scurtă și a spus să ne dăm jos, să ne luam bagajele și să căutam pe altcineva să ne ducă. Un mijloc de transport în comun, cu frecvență decentă de circulație, ar rezolva mult mai elegant această problemă..De această problemă nu se plâng doar pasagerii. Exceptând personalul de la administrație, ceilalți lucrători din aeroport nu au cu ce veni sau pleca de la muncă decât cu taxi sau mașină personală, așa că cineva ar trebui să analizeze serios măsura unui transport sigur și decent de la aeroport spre oraș”, a spus și ieșeanul Claudiu Burlui.

Fără borfași la Aeroport până în decembrie?

Față de această situație, Romeo Vatră, directorul Aeroportului Iași, a avut o singură reacție, la două luni de la instalarea în funcție, și aceea singulară și fără efect de viitor. Practic, liberalul Vatră nici după ce a conștientizat situația cu care se confruntă de ani de zile clienții aerogării, a persistat pe o faptă bună și un semnal de alarmă, în locul unei măsuri radicale de neutralizare sau de gestionare a fenomenului.

Am fost astăzi la aeroport (n.r. oare Vatră nu merg în fiecare zi la serviciu?!), având programată o întâlnire cu organizatorii unor evenimente. La plecare, sesizez că doi călători erau  refuzați de taxiurile parcate în fața terminalului T3. Fiind o oră de trafic intens la aeroport, știind că taximetriștii au această practică de a refuza cursele scurte (n.r. era la curent, dar nu-l interesa problema), am oprit să-i întreb încotro merg. Pasagerii, turiști italieni, mi-au confirmat că nu vrea nimeni să-i ia. Când mi-au spus că vor să ajungă în Piața Unirii, mi-am dat seama că acesta e motivul real al refuzului, nefiind o cursă profitabilă pentru taximetriști. M-am oferit să-i duc eu. Care este prima impresie pe care și-o fac puținii turiști în momentul în care ajung în Iași și nu reușesc să ia un taxi până în oraș? Modul în care înțeleg unii taximetriști să își facă treaba lasă mult de dorit, fiind un fenomen pe care îl am în vizor de când am venit la Aeroport. Noaptea, au obiceiul să ‘agațe’ clienții în terminal, caută pasagerii care au nevoie să ajungă în localități mai îndepărtate, nerespectând regula de a sta în mașină și de a lua comenzile în ordinea în care apar clienții. Trebuie să menționez că Aeroportul Iași nu are niciun contract sau protocol cu firmele de taximetrie locale sau cu firme de transport local. Am o veste proastă pentru taximetriștii care se dau zmei pe aeroport. Îi cunoaștem. De câteva săptămâni îi monitorizăm și centralizăm pe toți cei care pleacă de la mașină și caută clienți prin terminale și pe cei care refuză clienți.  Baza de date cu numerele de înmatriculare ale mașinilor lor este la zi”, a declarat Romeo Vatră.

Potrivit acestuia, până la finalul acestei luni va fi propus un regulament de acreditare și operare servicii de taximetrie la aeroport, iar taximetriștii care au călcat strâmb până la data aprobării regulamentului, vor trebui să își caute alte locuri de abordat clienți. Astfel de promisiuni au mai fost făcute și în anii trecuți. Vorbele au trecut, mafia galbenă a rămas.

3.4 8 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments