Pensionarii care doresc să primească talonul mov de pensie în format electronic, fie pe e-mail, fie în contul online deschis în portalul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP), trebuie să urmeze anumiți pași, după cum a anunțat recent instituția. În primul rând, cei ce vor să primească talonul mov prin mijloace electronice trebuie să aibă cont în sistemul informativ al CNPP.
Informarea CNPP emisă recent conține explicații referitoare la pașii pe care trebuie să îi urmeze pensionarii, dacă doresc să-și primească talonul mov de pensii în format electronic.
Specific, persoanele care dețin deja un cont în portalul CNPP trebui să completeze și semneze o cerere-tip (ce poate fi descărcată de la finalul articolului), urmând să o transmită prin portal, accesând secțiunea „Depunere cereri și documente” din cadrul meniului „Comunicare cu publicul”. Cererea va putea fi adăugată în portal numai prin contul personal.
Cei care însă nu au un cont deschis, trebuie să parcurgă o serie de pași pentru a obține un cont online, descriși în detaliu aici.
Beneficiarii care optează pentru transmiterea talonului prin e-mail trebuie să acceseze link-ul primit prin e-mail la momentul deschiderii contului în portalul CNPP.
Totodată, în cadrul portalului, instituțiile/societățile/autoritățile publice pot verifica autenticitatea talonului.
Anul trecut s-a stabilit, prin Legea nr. 270/2021, că CNPP va oferi pensionarilor cuponul de pensie în format electronic, doar dacă beneficiarii care primesc pensia în cont curent sau cont de card solicită acest lucru printr-o cerere.
Pensionarii care nu optează pentru transmiterea prin mijloace electronice a talonului mov îl vor primi în continuare în format fizic.
Serviciul de emitere online a talonului de pensie nu este disponibil momentan, deoarece sistemul informatic al CNPP trebuie actualizat, însă persoanele interesate își pot deschide până atunci un cont, informează CNPP.