Ce trebuie să știți despre gigantul Sony Corporation

0
154

Sony este una dintre cele mai cunoscute companii de electronice din lume. Fondată în Japonia, compania a crescut de la rădăcini umile la un gigant multinațional. De la casetofon la Walkman și până la televizorul OLED, tradiția de inovație a Sony a făcut din ea o companie profitabilă de peste 60 de ani. Kazuo Hirai, care s-a alăturat companiei în 1984 și a evoluat în cadrul diviziilor de media și de electronice de consum, a devenit președintele și directorul general al acesteia în 2012.

Sony a fost fondată după cel de-al Doilea Război Mondial, în 1946, la Tokyo, sub numele Tokyo Telecommunications Engineering Corp, de către Masaru Ibuka și Akio Morita. Compania a pornit cu mai puțin de 200.000 de yeni – puțin peste 1.500 de dolari – și a început să facă cercetări. În mai puțin de un an, compania a lansat primul său produs, un megafon electric. În 1950, a lansat primul magnetofon din Japonia.

La mijlocul anilor ’50, când Sony a vrut să își globalizeze produsele, a căutat un nume nou, deoarece inițialele TTK erau deja ocupate. Compania și-a găsit numele prin combinarea cuvântului latin pentru sunet, „sonus”, și a cuvântului american „sonny”. Compania dorea un cuvânt care să nu se regăsească în nicio limbă din motive de marcă înregistrată. Mulți din cadrul companiei au pus la îndoială schimbarea din cauza timpului petrecut pentru a face cunoscut numele original în lumea afacerilor, dar în 1958, numele a fost schimbat oficial în Sony Corp. În 1960, Sony și-a lansat filiala americană. Opt ani mai târziu, Sony a deschis o filială în Regatul Unit. Compania a continuat să se dezvolte în anii 1970, când s-a extins în Spania și Franța în 1973. Operațiunile din Germania au fost demarate în 1986.

Sony are o istorie îndelungată în ceea ce privește introducerea de tehnologii. În 1955, Sony a introdus primul radio cu tranzistori din Japonia, TR-55. La scurt timp după aceea, compania a lansat un radio de buzunar cu tranzistori. În 1960, Sony a lansat primul televizor portabil cu vizualizare directă din lume, TV8-301. Compania a continuat să îmbunătățească televizorul și, în doi ani, a produs cel mai mic televizor cu tranzistori. În 1989, Sony a lansat Handycam, o cameră video portabilă, ușor de utilizat, de 8 mm. În 2003, compania a lansat primul player de discuri Blu-ray din lume. În 2005, Sony a modernizat Handycam în Handycam de înaltă definiție, creând cea mai mică cameră video din lume.

Probabil că cel mai influent produs al Sony a fost Walkman, lansat pentru prima dată în 1979. Micul și ușorul casetofon portabil a revoluționat modul în care oamenii ascultau muzică, făcând din aceasta o experiență individuală și personală, mai degrabă decât una comună. În 1984, Sony a urmat acest succes inițial prin lansarea Discman, primul CD player portabil al companiei. Dominația companiei a dispărut pe măsură ce casetele și CD-urile au făcut loc muzicii digitale, dar influența Walkman-ului poate fi observată în dispozitivele mobile moderne.

Sony este, de asemenea, un jucător important în industria muzicală și cinematografică prin diviziile sale Sony Music și Sony Pictures. Sony Music a început ca un joint venture cu casa de discuri americană CBS în 1968, dar a devenit o filială deținută integral de Sony în 1988. Compania a achiziționat studiourile Columbia Studios în 1989, împreună cu drepturile asupra catalogului său de filme, ceea ce a făcut din Sony Pictures Entertainment o forță imediată în industrie. Aceste două divizii reprezintă mai mult decât o diversificare din partea Sony, făcând parte dintr-o strategie corporativă deliberată. Controlul asupra propriului conținut a asigurat faptul că inovațiile tehnologice ale Sony nu vor fi niciodată zădărnicite de lipsa de sprijin din partea industriei, după cum va ilustra triumful Blu-ray asupra formatului rival HD-DVD.

Rivalii Nintendo și Sega au resuscitat piața consolelor de jocuri la sfârșitul anilor 1980, după prăbușirea spectaculoasă a primilor pionieri, cum ar fi Atari. Văzând potențialul unui nou concurent cu buzunare adânci și expertiză tehnologică superioară, Sony a format o nouă divizie numită Sony Computer Entertainment în 1993 pentru a exploata această nișă de piață. Linia de console Playstation și omologii lor portabili s-au dovedit a fi o sursă sigură de bani pentru companie.

În martie 2013, Sony avea peste 146.000 de angajați la nivel mondial. Veniturile companiei la sfârșitul anului, în martie 2014, au fost de peste 7,5 miliarde de dolari, cu o pierdere operațională pentru anul respectiv de peste 1,2 miliarde de dolari americani. O mare parte din această pierdere a provenit din decizia companiei de a închide operațiunea sa problematică de producție de PC-uri, precum și din vânzările mai mici decât se așteptau de smartphone-uri și presiunea continuă asupra prețurilor din partea rivalilor cu costuri mai mici în diviziile sale audio și video. Divizia sa de comunicații mobile, divizia de jocuri, divizia de produse de imagistică și divizia Sony Pictures rămân puternice, asigurând cea mai mare parte a creșterii veniturilor preconizate de companie pentru viitor.

5 2 votes
Article Rating


Articolul precedentOficial: De la 1 februarie, reguli mai avantajoase pentru consumatori la plafonarea facturilor de electricitate și gaze
Articolul următorO adolescentă din Iaşi, merge 26 de km pe jos până la şcoală
Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments