Iașul a scăpat de mașinile abandonate. Aproximativ 4.000 de vehicule au fost luate de pe spațiile publice

0
133

Pe lângă investițiile în modernizarea infrastructurii, acțiunile curente de reparații ale străzilor, activitatea de salubrizare și de întreținere a spațiilor verzi, Primăaria Iași a intensificat programul de ridicare a autovehiculelor abandonate sau fără stăpân de pe domeniul public.

Astfel, din 2016 și până în prezent, aproape 4.000 de mașini abandonate sau fără stăpân au fost ridicate de pe domeniul public! Dincolo de impactul vizual evident, având în vedere faptul că un autovehicul ocupă în medie 10 metri pătrați, înseamnă că aproximativ 40.000 de metri pătrați de teren au fost redați domeniului public, putând fi folosiți pentru parcări, spații verzi sau alte măsuri de fluidizare a traficului.

După cum spuneam, evoluția programului de eliberare a domeniului public de mașinile abandonate sau fără stăpân a fost una ascendentă:
• 184 în 2016,
• 134 în 2017,
• 271 în 2018,
• 606 în 2019,
• 1.278 în 2020,
• 1.372 în 2021
• TOTAL: 3.855.

„Este de subliniat faptul că aproximativ 82% dintre proprietarii sau deținătorii legali ai vehiculelor abandonate s-au conformat somațiilor primite și au îndepărtat singuri autovehiculele de pe domeniul public. Le mulțumim pe această cale fiindcă înțeleg să contribuie astfel la păstrarea aspectului civilizat al orașului nostru!, a transmis primarul Mihai Chirica.

Pașii procedurali

Ridicarea vehiculelor abandonate este făcută conform Hotărârii Consiliului Local nr. 107 / 2005 şi este executată de către Servicii Publice SA, fiind dispusă de o comisie compusă din reprezentanţii Primăriei Municipiului Iaşi, respectiv ai Biroului Reglementări Transporturi Urbane şi ai Poliţiei Locale Iaşi. Etapele care preced ridicarea vehiculelor sunt aplicarea unei somaţii pe caroseria vehiculului prin care se solicită proprietarului să-şi ridice vehiculul de pe domeniul public în termen de 10 zile de la aplicarea somaţiei, identificarea proprietarului vehiculului abandonat la SPCRPCIV Iaşi, respectiv judeţul unde este înmatriculat vehiculul abandonat şi somarea proprietarului vehiculului abandonat, în scris cu confirmare de primire, prin care se solicită proprietarului să-şi ridice vehiculul de pe domeniul public în termen de cinci zile de la primirea somaţiei. După parcurgerea acestor etape, dacă proprietarul nu dă curs somaţiei respective, vehiculul poate fi ridicat.

Restituirea vehiculului către proprietar sau deţinătorul legal se face pe bază de proces-verbal de predare-primire în termen de 10 zile de la data la care persoana care reclamă vehiculul face dovada calităţii de proprietar sau deţinător legal al acestuia, achitării tuturor taxelor şi impozitelor prevăzute de lege şi achitării sumelor corespunzătoare cheltuielilor efectuate pentru inventarierea, expertizarea, ridicarea, transportul, depozitarea şi paza vehiculului. Vehiculele nerevendicate în termen de cinci zile de la data somaţiei adresate proprietarului trec de drept în domeniul privat al Municipiului Iaşi şi sunt predate unei unităţi de colectare şi valorificare a deşeurilor. Trecera vehiculelor în domeniul privat al Municipiului Iaşi se constată prin dispoziţie a primarului, dispoziţie care se comunică şi proprietarului vehiculului, care o poate ataca în termen de cinci zile de la data comunicării la instanţa de contencios administrativ, în condiţiile legii.

Începând cu data trecerii vehiculului în domeniul privat al Municipiului Iaşi, vehiculul este scos din evidenţele fiscale ale proprietarului astfel încât nu se mai percepe taxa pe mijlocul de transport, şi radiat din circulaţie, la SPCRPCIV Iaşi, respectiv judeţul unde este înmatriculat vehiculul abandonat.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments