Familia lui transmite că a fost din ce în ce mai slăbit în ultimele luni, astfel că a fost
nevoit să-și restrângă tot mai mult activitățile din motive de sănătate. A îndurat ce i se
întâmpla cu mare curaj. Fiul său, Christoph Werner, CEO al dm, a declarat că tatăl și
mentorul său a murit în pace, iar el și familia sunt într-un doliu profund și tăcut.
Götz W. Werner s-a născut la Heidelberg în 1944, ca fiu al unui droghist. Cea mai mare
dorință a lui a fost să devină într-o zi el însuși droghist și să fie cât mai aproape de
clienți. A urmat specializarea de droghist la Universitatea Konstanz și, după ce și-a
terminat formarea, a activat inițial la „Drogerie Werner”, a tatălui său. Cu toate acestea,
ideile sale nu au fost bine primite, așa că a părăsit orașul natal, Heidelberg, în 1969 și
s-a alăturat companiei din Karlsruhe, „Drogerie Roth”.
Deoarece nici acolo nu a reușit să pună în practică ideile sale inovatoare, Werner a
decis, în 1973, să încerce pe cont propriu, punând bazele dm drogerie markt.
Viziunea sa despre condițiile-cadru care le permit oamenilor să se implice în companie
și să-și găsească drum propriu, a dat direcție și putere impulsului său de a inova. Așa a
luat naștere grupul dm drogerie markt, care a fost văzut inițial de mulți ca fiind
neobișnuit, dar în timp, vizionar.
Gândirea sa de „nemulțumire permanentă, dar constructivă, față de condițiile existente”
și dorința rezultată de a schimba compania în permanență au modelat semnificativ
succesul dm. Compania este acum activă în 14 țări europene. Cu o echipă de peste 66
000 de oameni și cu o cifră de afaceri de 12,3 miliarde de euro, dm este lider de piață în
Europa.
De la începutul anilor 1990 și cu atât mai mult după ce a părăsit responsabilitatea
operațională în 2008, Werner și-a dedicat timpul ideii unui venit de bază necondiționat,
pe care a promovat-o în numeroase prelegeri și contribuții la discuții. Ideea de a oferi
oamenilor libertatea de a lua inițiativă și de a participa la viața societății civile libere,
chiar și în vremuri de globalizare, digitalizare și automatizare în creștere, a fost văzută
de el ca o contribuție socială semnificativă. Cu toate că a fost conștient că nu va trăi să
vadă ideea implementată și finalizată, el s-a implicat cu multă energie în acest proiect
de suflet.
Götz W. Werner a găsit recunoaștere și în lumea academică atunci când Universitatea
din Karlsruhe l-a însărcinat să conducă Institutul Interuniversitar pentru Antreprenoriat
în mai 2005 și i-a acordat titlul de profesor.
Compania dm drogerie markt a fost înființată în 1973, iar de atunci s-a extins în 14 țări: Austria, România, Bosnia, Bulgaria, Croația, Cehia, Germania, Italia, Macedonia, Polonia, Serbia, Slovacia, Slovenia și Ungaria, cu aproximativ 3.800 de magazine și 66.000 de angajați în Europa. În România, lanțul de magazine este prezent de mai mult de 14 ani, timp în care a evoluat constant, fiind în continuă expansiune, cu peste 1 000 de angajați și 120 de magazine
active.