In timp ce Guvernul ii ingroapa in studii, proiecte si amanari pentru constructia autostrazilor, familiile îndurerate își plâng rudele pierdute în accidente

0
145

Accidentul care a avut loc in aceasta dimineta pe raza comunei Baltati este cea mai mare tragedie rutiera din ultimii 13 ani de pe raza judetului Iasi. In 14 august 2009, un microbuz care efectua curse de transport persoane pe ruta Iasi – Scanteia a fost lovit in plin, la o trecere peste calea ferata, de un tren privat, iar 14 persoane aflate in autovehicul au decedat in urma impactului si doua au fost ranite.

De atunci si pana astazi nu s-a schimbat mai nimic in dezvoltarea infrastructurii rutiere. Studii, planuri si dezbateri interminabile ale decidentilor politici fara efecte concrete.

La 13 ani de la producerea tragediei din Scanteia, astazi a avut loc cel mai sangeros accident rutier de pe raza judetului Iasi. Rudele persoanelor decedate in cumplitul accident feroviar din anul 2009 cauta raspunsuri si astazi.

In acelasi timp, alte cateva familii isi plang mortii dupa accidentul de de pe drumul europen produs in aceasta dimineata. Militantii pentru autostrazi in zona Moldovei striga in surdina ca infrastuctura rutiera este deficitara.

Ionel Apostol, președinte „Asociația Împreună pentru A8”: „Necesitatea unei autostrăzi este urgentă, urgentă, cât mai urgentă. Cele mai îngrozitoare accidente din România s-au întâmplat între Lețcani și Târgu Frumos. Nu mai există timp de așteptare, sper să se facă tot posibilul la nivel de minister, să se finanțeze rapid să ajute cumva, inclusiv crima care execută studiile de fezabilitate și proiectare, să termine într-un timp cât mai scurt și să scoată la licitație pe POIM acest sector, de la Iași la Pașcani. Aceasta este prioritatea zero, pentru regiunea noastră și în special pentru sectorul acesta de autostradă, astfel vom mai auzi de accidente cu multe victime, din păcate„.

Locul evenimentul tragic care a avut loc dimineata pe raza comunei Baltati figureaza de ani buni pe unul dintre tronsoanele autostrazii Ungheni – Iasi -Tg. Mures.

Petru Movila – presedinte PMP Iasi: „Faptul ca exista o lege din 2019 si pana acum nu s-a pus in aplicare nimic din ea, arata inconstienta si lipsa de responsabilitate clara a tuturor celor care au guvernat pana acum. Daca ar exista aceasta autostrada si in general, in Romania, daca ar exista autostrazi peste 70% din accidente nu ar mai avea loc”.

Maricel Popa – presedinte PSD Iasi: „O autostrada in zona Moldovei este necesara si foarte importanta, chiar in parlament PSD va face toate demersurile pentru ca in cel mai scurt timp sa inceapa construirea autostrazii. Daca am fi avut autostrada cu siguranta nu s-ar fi petrecut tragedia, dar cred ca a fost si o vina acelor care circula deoarece trebuie sa fie mai atenti atunci cand sunt la volanul masinii„.

Autostrăzile A7, A8, A13, și drumurile expres din Moldova sunt în diverse stadii de implementare, majoritatea la capitolul de studii și proiecte tehnice, unele acumulând deja întârzieri și probleme în teren. In septembrie 2021, Camera Deputaţilor a decis ca termenul pentru finalizarea A8 Autostrada Unirii să fie 31 decembrie 2030, cu patru ani mai târziu faţă de termenul inițial de 31 decembrie 2026.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments