Artă din mărgele este propunerea unui antreprenor local care, de curând, a decis să facă pasul din mediul online spre offline, în Palas Mall, prin programul Go Local al companiei IULIUS, iniţiativă prin care sprijină business-urile la început de drum să intre în reţeaua sa naţională de centre comerciale. Antreprenorii locali interesaţi pot aplica în continuare online, accesând: www.iuliuscompany.ro/golocal.
Persoanele pasionate de frumos şi îndemânatice, care doresc să îşi dedice timpul liber unei preocupări relaxante, creative şi, totodată, productive, vor găsi în Palas Mall o locaţie cu un concept şi o poveste interesante. RoxArt este afacerea unui antreprenor local care a dorit să se extindă din mediul online în offline, şi a deschis, de curând, un magazin în Palas Mall (nivelul -3, vis-a-vis de VarunaS), unde readuce în atenţie, la un alt nivel, o tradiție îndrăgită a poporului nostru: arta de a coase.
RoxArt comercializează o varietate de kit-uri de tablouri tip canvas cu broderie de mărgele, fiind beneficiara programului Go Local, dezvoltat de compania IULIUS, prin care întreprinzătorii locali, aflaţi la început de drum şi care nu sunt prezenţi în mall-uri, sunt încurajaţi să acceseze reţeaua sa naţională de centre comerciale. Aceştia beneficiază de o serie de avantaje, precum: scutirea temporară de la plata chiriei sau reduceri, flexibilitate la durata contractului, campanii de promovare, vizibilitate şi clienţi mai numeroşi.
Povestea RoxArt a început acum câţiva ani, când două prietene au descoperit bucuria cusutului, a recreerii și a împărtășirii unor pasiuni comune. Cusutul este o activitate nu doar creativă şi relaxantă, dar şi terapeutică, mai ales în zilele agitate. Kit-urile includ toate cele necesare pentru ca, la final, tabloul să poată fi aşezat pe perete: model imprimat pe pânză de bumbac natural și întins peste un şasiu de lemn, recomandări pentru selectarea culorilor şi instrucțiuni pentru broderie cu mărgele. Culorile intense și bogate sunt redate cu ajutorul vopselelor, care nu au miros, nu produc reacții alergice și nu conțin elemente toxice.
„Ne adresăm femeilor cu vârsta de peste 35-40 ani, dar în ultima perioadă am constatat că există destul de multe tinere care îşi fac curaj să încerce şi se îndrăgostesc de acest hobby. Ideea în sine a venit din estul Europei, unde această artă exista pe piaţă de ceva timp, dar noi am adus-o în România şi am adaptat-o cerinţelor clienţilor de aici. Dacă acolo acest tip de broderie se face pe pânză şi tablourile se înrămează după ce se cos, noi am adaptat această broderie pe tablourile de tip canvas. În felul acesta, clientul care îşi comandă kit-ul nu mai are costuri ulterioare de înrămare şi, după finalizare, îl poate aşeza direct pe perete”, a declarat Ionel Scuriu, proprietar RoxArt.
Programul Go Local este implementat în cele două ansambluri mixte ale companiei, Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara, dar şi în reţeaua Iulius Mall din Suceava, Iaşi şi Cluj-Napoca. Obiectivul este de a creşte numărul de retaileri activi şi, din acest program, în cinci ani să se dezvolte noi reţele de antreprenori la nivel naţional. „Despre Go Local am aflat dintr-o reclamă, însă nu am avut curaj, apoi după două luni am zis <<Hai să o facem şi pe asta!” şi am aplicat. Era nevoie de un astfel de program şi poate şi alţi retaileri iau exemplu şi fac acelaşi lucru. În prezent, este foarte greu ca un nou antreprenor să intre pe piaţa din România, mai ales de când a început pandemia, majoritatea afacerilor sau micilor afaceri mutându-se complet în online. Un astfel de program este foarte benefic pentru micii antreprenori pentru că le dă curaj să meargă mai departe şi le dă şansa de a-şi promova produsele, la costuri mult mai reduse decât şi-ar putea permite la început de drum”, a completat antreprenorul.
Go Local se înscrie în strategia de sustenabilitate a companiei, „IULIUS în comunitate”, care are în centru mediul, investiţiile în oameni şi comunitate, cu accent pe cele mai bune practici în guvernanţa corporativă.
Până în prezent, alte patru business-uri locale au fost inaugurate în locaţiile IULIUS din ţară, două în Iulius Mall Cluj şi câte unul în ansamblul mixt Palas Iaşi şi Iulius Mall Suceava. Alţi 20 de aplicanţi se află în etapa finală de semnare a parteneriatului, iar alţii au participat la târguri. Producători de articole artizanale sau cosmetice organice, mici întreprinzători din HORECA şi din entertainment, florării, producători apicoli, magazine cu produse pentru copii, antreprenori din domeniul serviciilor sunt câteva dintre profilurile celor care s-au înscris în program.
Business-urile care finalizează procesul de selecție beneficiază de măsuri de susținere personalizate, cum ar fi scutirea temporară de la plata chiriei şi reduceri între 25 – 50%, flexibilitate la durata contractului, campanii de promovare şi consultanță integrate, pachete de beneficii care pot ajunge până la o valoare totală de maximum 10.000 de euro.
IULIUS sprijină antreprenoriatul local inclusiv prin dezvoltarea celor 300.000 mp de retail din cinci proiecte, ponderea chiriaşilor locali fiind de peste 16%, iar a celor naționali, de aproximativ 20%.