Modelul portorican Sofia Jirau, în vârstă de 25 de ani, a devenit prima persoană cu sindrom Down care a jucat într-o campanie Victoria’s Secret.
„Într-o zi am visat la asta, am muncit pentru asta și astăzi este un vis devenit realitate”, a anunțat Sofia Jirau pe Instagram. „Îți pot spune în sfârșit marele meu secret. Sunt primul model Victoria’s Secret cu sindrom Down.”
Jirau este model în campania de promovare pentru colecția Love Cloud a mărcii și face parte dintr-o distribuție de 18 femei diverse, printre care modelul sudanez Adut Akech, supermodelul anilor 1990, Shalom Harlow, modelul suedez cu mărimi XXL, Sabina Karlsson, designerul de accesorii, Sylvia Buckler, artista multidisciplinară MaryAnn Elizabeth și actrița Miriam Blanco, care suferă de o boală neurodegenerativă rară.
„Colecția Love Cloud este un moment major în evoluția mărcii. De la distribuția de femei incredibile care dau viață colecției, până la spiritul incredibil de incluziune de pe platou, această campanie este o parte importantă a noului standard Victoria’s Secret pe care îl creăm” , spune Raul Martinez, director de creație al Victoria’s Secret.
Compania a fost criticată în ultimii ani pentru portretizarea nerealistă a femeilor, în special legată de „Îngerii” cu care defilează. Recunoscând că, într-o epocă a pozitivității corporale, era din ce în ce mai văzută ca fiind deconectată, în iunie anul trecut compania a anunțat că va scăpa de titlul de „Înger” și va lansa în schimb VS Collective, „un grup în continuă creștere de femei realizate care împărtășesc o pasiune comună, aceea de a conduce schimbări pozitive”. Mulți au tratat mișcarea cu suspiciune, considerând-o ca fiind simbolică, dar Sofia Jirau ar putea ajuta într-un fel la liniștirea apelor.
Cine este Sofia Jirău, primul model cu Down de la Victoria’s Secret
Sofia Jirau este fotomodel de mai bine de trei ani și și-a făcut debutul la Săptămâna Modei de la New York, în februarie 2020, în cadrul show-ului Marisa Santiago. Ea este și designer, și a demonstrat acest lucru după ce și-a lansat brandul, Allavet, în 2019, vânzând tricouri, căni și pălării de baseball.
Sofia Jirau a fost mult timp un susținător al altor persoane cu sindrom Down, după ce a lansat campania Sin Limites, sau No Limits, pentru a crește gradul de conștientizare a bolii și a evidenția modul în care ea și prietenii ei își trăiesc viața. Jirau și-a descris apariția în campania Victoria’s Secret drept „o victorie” și spune că „își trăiește visul”.
„Sparg barierele peste tot în lume”, a scris ea într-o postare recentă pe Instagram, distribuită celor 399.000 de urmăritori ai săi. „Mulțumesc tuturor jurnaliștilor pentru că m-au ajutat să transmit mesajul meu, acela că în interior și în exterior nu există limite.”