Primarul Mihai Chirica a participat luni, 4 aprilie, în Palatul Braunstein, la lansarea Identității de Brand a orașului nostru, propusă de Asociația de Management a Destinației Iași și Regiunea Moldova – Destination Iași.
„Un brand urban caută esența unui oraș pentru a-l face atât cunoscut lumii, cât și mai atrăgător pentru turiști!
Personal, nu cred că există un oraș mai iubit de către români decât Capitala Moldovei, pentru că Iașul este orașul care nu a ezitat să se sacrifice atunci când vremurile i-au cerut asta. Jertfa sa cea mai mare s-a numit Unirea Principatelor de la 1859, când am renunțat la statutul de capitală pentru a da o șansă unirii tuturor românilor într-o singură Țară!
Deci, iată deja două cuvinte superbe care pot creiona personalitatea Iașului: iubire și jertfă! Dar Iașul înseamnă și mai mult:
• cultură, fiindcă Iașul cultural a fost considerat una dintre cele șapte minuni ale României!
• credință, găzduim cel mai mare pelerinaj ortodox din estul Europei!
• școală, posedăm probabil cel mai valoros sistem de învățământ din România!
• inteligență, având una dintre cele mai dinamice sectoare IT din țară, dar și industrii creative remarcabile!
• tinerețe, întrucât suntem printre cele mai tinere orașe din țară, iar, evident, tinerețea înseamnă dinamism, imaginație, creativitate, putere de muncă!
Acest număr foarte mare de calități face destul de dificilă elaborarea unui brand al Iașului. Obligă la sinteze, la reevaluări, la recursul la simboluri.
Privind atent acest oraș minunat înțeleg înainte de toate că Iașul este nu numai un învingător al vremurilor, ci chiar prieten cu timpul! Iată de ce „modelează timpul” este nu doar o descriere a evoluției continue și mereu surprinzătoare a Iașului, ci și un îndemn către noi de a ne implica în devenirea Orașului, de a fi noi înșine Iașul în continuă schimbare.
Noi suntem Iașul! Iată de ce poate cel mai bun brand al orașului nostru este chiar acesta: IAȘI!”, a transmis primarul Mihai Chirica.
Asociația de Management a Destinației Iași și Regiunea Moldova – Destination Iași a fost înființată la finalul lui 2019 printr-o asociere a trei entități publice (Primăria Municipiului Iași, Aeroportul Internațional Iași și Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”) și patru entități private (hoteluri contribuitoare la taxa de oraș și o agenție de incoming) pentru a implementa proiectele din Strategia de Turism a Iașului și a Zonei Metropolitane Iași 2018-2030, pentru a pune bazele unui turism competitiv, pentru a dezvolta cooperarea în regiune, pentru a susține campanii de promovare etc. Elaborarea identității de brand s-a afirmat ca o necesitate de bază pentru a putea demara majoritatea proiectelor asumate de oraș și este rezultatul unui efort care a implicat designeri, creativi, promotori, funcționari, profesori pentru a identifica esența Iașului și modul în care orașul o poate comunica mai bine.
Vă recomandăm să urmăriți activitatea Destination Iași:
• https://destinationiasi.ro/
• https://www.facebook.com/Destination-IA%C8%98I-101597428745456