Aproape 40 de studenți de la Facultatea de Drept din Iași care au ratat examenul de licentă riscă să plătească taxa de reînmatriculare pentru anul 4 din cauza unui examen!

0
119

O postare devenita virala pe siteurile de socializare prezinta o situatie fara precedent de la Facultatea de Drept din cadrul Universitatii ” Al. I. Cuza”din Iasi, acolo unde, aproximativ 40 de studenti care au ratat examenul de licenta din acest an din cauza unui examen dificil, vor fi nevoiti sa achite taxa de reînmatriculare pentru anul 4, urmare a unei decizii luate de Biroul Executiv al Consiliului de Administratie de la Universitatea ” Al. I. Cuza” din Iași.

Dragă BECA al ” Al. I. Cuza” Iași… regulile nu se schimbă în timpul jocului….Întâmplător sau nu, la Drept sunt aproape 40 de studenți care nu au intrat în licență din cauza unui examen la care dacă din 4 subiecte scrii 3 înseamnă că nu știi, așa că au picat și nu s-au putut înscrie la licență, pentru că sesiunea de restanțe era stabilită în iulie sau august-septembrie. Unii au optat direct pentru august. Alții sperau să opteze și pentru sesiunea din august-septembrie, pt că exista minuta din mai care le permitea , dacă se repetă povestea în iulie cu picatul dacă nu scrii unul dintre subiecte, chiar dacă scrii ¾ din ele … Însă, după hotărârea BECA de acum 2 zile și comunicată studenților azi, aceștia vor plăti taxa de reînmatriculare pentru anul 4 , pt că li s-a spus că minuta din mai nu mai e valabilă, deși principiul revocării actelor administrative zice că e un pic altfel. Și ai dat hotărârea după ce ai verificat înscrierile la licență, iar după un calcul al taxelor rapid dă cu mult +…dragă BECA, unii dintre ei vor ajunge magistrați și vor măsura cu măsura cu care îi înveți de pe băncile școlii, adică incorectă și…le arăți că: fac asta pt. că eu pot….doar că ei mai învață și despre principiul securității juridice sau al stabilității raporturilor juridice, care la tine pare poveste de adormit copiii, însă ei își dau seama, copii fiind, că sunt victima unei inconsecvențe a autorității publice unde învață, impactul negativ fiind major în situația în care se află, pentru că pierd un an din viață și plătesc taxa pentru un an întreg din cauza unui examen pe care nu îl mai pot susține, pt că le-ai luat acest drept ce era stabilit deja înainte de sesiune …așa că eu sper ca vreunul dintre ei să îți atace hotărârea nelegală pe contencios. Nu de alta, dar C.E.D.O. a recunoscut și a promovat principiul încrederii legitime, folosind termenul de speranță legitimă, care trebuie să fie licită, posibilă, realizabilă și rezonabilă. În viziunea acestei instanțe europene, principiul în discuție reprezintă posibilitatea nematerializată prin care particularii (în baza anumitor repere normative stabile) să își realizeze anumite drepturi. Se pare că nu știi de aplicarea principiului încrederii legitime, care constituie o componentă a principiului legalității actelor administrative, instituind, pe de o parte, obligația autorităților publice de a proteja așteptările legitime ale particularilor, iar, pe de altă parte, dreptul acestora de a evolua într-un cadru juridic stabil și previzibil, care să inspire încredere. La nivelul Uniunii Europene principiul încrederii legitime s-a impus, mai ales, prin jurisprudența C.J.U.E., care a insistat asupra necesității respectării încrederii particularilor în actele administrative ale instituțiilor . Astfel, în optica acestei instanțe europene, principiul încrederii legitime are prioritate asupra interesului instituțiilor publice de a reveni asupra propriilor decizii, recomandând statelor membre să nu revoce actele administrative care au conferit drepturi subiective persoanelor interesate, tocmai pentru a ocroti încrederea acestora în stabilitatea drepturilor dobândite (cauzele reunite 7/56 și 3-7/57, Algera c. Adunarea Comună a C.E.C.O.). Asta ca să nu mai vorbesc de principiul proporționalității, consacrat la nivel european, că îi pui să plătească tot anul 4 pentru un examen, pentru că nu au posibilitatea să îl mai dea înainte de începerea noului an școlar. Și, încă ceva: că tot e pomenita competiția Iași-București sau alte orașe…și pot zice din experiența mea de absolvent si de master la Universitatea București, acolo studenții sunt notați pentru ceea ce știu, nu pentru ceea ce nu știu…și, pentru că tot vorbeam despre examinarea problemei timpului pierdut al studenților după hotărârile BECA, ar trebui să ai în vedere sugestiile psihologiei de azi, despre natura pe care o are timpul în clasificarea faptelor sufletești, așa că iți recomand să lecturezi cartea lui C. Rădulescu -Motru ”Timp și destin”, se scrie in respectiva postare.

0 0 votes
Article Rating


Articolul precedentAtenție! Emailuri false în numele ANAF!
Articolul următorLivratorii, șoferii sau alți freelanceri de pe platformele digitale ar putea fi reclasificați drept angajați!
Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments