Cătălin Urtoi, consilier la Ministerul Transportului, alaturi de reprezentanții instituțiilor publice au organizat o noua ședința de lucru in care au prezentat cele doua proiecte de infrastructura rutiera, extrem de importante pentru Moldova: A7 si A8.
“Pentru prima dată în ultimii ani, constat că la Iași toată clasa politică a înțeles că trebuie să tragă la aceeași căruță, iar căruța este A8, de la Ungheni până la Tg.Mureș.
Sper să nu deranjeze ceea ce am să spun, dar fără falsă modestie, acest dialog este posibil datorită implicării prefectului de Iași și a subsemnatului, deoarece am căutat împreuna o posibilitate de dialog, iar celelalte partide și societatea civilă au înțeles că este singura șansă în fața celor care încă mai cred că A8 nu se va realiza.
Sper să mergem înainte în această formulă și să depășim împreuna momentele dificile care vor urma.
Drumul nu va fi ușor, dar Iașul și Moldova VOR INVINGE!
2. Față de ședința de data trecută, astazi s-a discutat mult mai aplicat pe subiectul A7 și A8, fiind eliminate intervențiile politice cu notă de scandal electoral.
Eu le mulțumesc celor prezenți pentru maturitatea de care au dat dovadă și au renunțat la astfel de practici.
3. Acum și câteva rânduri despre proiect:
– Tg.Neamț (Moţca) – Ungheni
Proiectantul va depune Luni, ultima variantă de AMC1 la Jaspers.
Să sperăm că este și ultima!
– Capetele de pe A8 sunt în faza dezbaterilor publice pe documentația de mediu și sper ca în Septembrie – Octombrie să avem Acordurile de Mediu.
– Sectorul de mijloc de pe A8, cel montan intra și el în linie dreaptă cu pregătirea documentației de mediu.
– Voi continua să fiu prezent atât pe teren, cât și la instituțiile de care depind aceste proceduri, astfel încât să nu slăbim ritmul.
– După emiterea Acordurilor de Mediu pe cele trei sectoare, rămâne încă un mare hop Studiul de Fezabilitate pe tot tronsonul Tg.Mureș-Tg Neamt (Moţca)
Fără acesta nu putem intra cu tot tronsonul la licitație de Proiectare +Execuție.
Pe această temă au fost astăzi discuții între CNAIR și reprezentanții asociației Împreună Pentru A8 – Irinel Bucur, Ionel Apostol
Mesajul asociațiilor rămâne unul ferm:
Nu se acceptă jumătăți de măsură în legătură cu A8, tronsonul Tg.Mureș-Tg.Neamț!
Trebuie respectat graficul asumat de către CNAIR, iar aceștia împreuna cu proiectantul trebuie să livreze până la sfârșitul anului 2022 o documentație completă pe cele trei sectoare, astfel încât prin HG să se stabilească indicatorii tehnico-economici, pe baza cărora se poate intra în licitația de Proiectare +Execuție pe Tg.Mures-Miercurea Nirajului, Miercurea Nirajului-Leghin și Leghin-Tg.Neamț (Moţca)”.