O parte dintre elevii din învățământul preuniversitar ar fi trebuit să primească bani de la autorități pentru achiziționarea de cărți și cărți electronice, dar propunerea legislativă ce conținea măsura a fost respinsă definitiv marți, ceea ce înseamnă că nu va ajunge să se aplice. Un al doilea proiect de act normativ respins definitiv în aceeași zi propunea acordarea unei sume pentru cumpărarea de cărți și profesorilor din învățământul preuniversitar.
Cele două proiecte de acte normative, și anume Propunerea legislativă privind stimularea achiziţionării de cărţi şi cărţi în format electronic, necesare pentru elevi, în învăţământul preuniversitar și Propunerea legislativă privind stimularea achiziţionării de cărţi sau cărţi în format electronic, necesare îmbunătăţirii calităţii activităţii didactice, în învăţământul preuniversitar, au fost respinse definitiv marți de către deputați, terminându-le astfel traseul legislativ.
Ele prevedeau acordarea de bani anumitor elevi și profesorilor pentru cumpărarea de cărți. Mai exact, prima propunere legislativă stabilea acordarea unor bani elevilor din învățământul preuniversitar pentru achiziționarea de cărți, indiferent de formatul lor. Astfel, elevii absolvenți ai primului an de studiu de la începutul fiecărui ciclu școlar, adică cei ce finalizează clasa pregătitoare, clasa a V-a și clasa a X-a, ar fi putut primi, la cerere, echivalentul în lei a 50 de euro pentru cumpărarea de cărți și cărți în format electronic.
Al doilea proiect prevedea acordarea, tot pentru achiziționarea de cărți, a unui suport financiar tuturor cadrelor didactice titulare sau suplinitoare calificate din învățământul preuniversitar. Astfel, acestea ar fi putut primi de la stat echivalentul în lei a 100 de euro pentru cumpărarea unor cărți tipărite sau în format electronic.
În trecut, măsura acordării unor sume de bani profesorilor pentru achiziționarea unor cărți s-a mai aplicat în România, dar, în contextul crizei economice și a măsurilor de austeritate din 2010, s-a renunțat la aceasta.
În condițiile în care, potrivit statisticilor, România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană la numărul de cărți cumpărate, măsurilor menționate anterior ar fi putut stimula tinerii să cumpere, cu ajutorul fondurilor pe care ar fi trebuit să le primească, cărți tipărite și electronice. Totodată, aceștia ar fi putut beneficia, în mod indirect, și de pe urma acordării suportului financiar profesorilor, prin faptul că aceștia din urmă ar fi putut să se pregătească mai bine pentru activitatea didactică.