Inițial, MApN a solicitat, în primăvara acestui an, în instanță, suspendarea autorizației de construcție și sistarea lucrărilor la depozitul Lidl din comuna Cârcea, județul Dolj, pentru că afectează activitatea radarului amplasat în aceeași localitate.
În vară însă, Lidl și MApN au ajuns la o înțelegere care presupunea „relocarea efectivă a radarului FPS-117 din organica Companiei 110 Radiolocație Cârcea din poziția actuală în viitorul amplasament, care se va realiza de către pârâți pe cheltuiala lor, cu un operator economic specializat și agreat de către furnizorul echipamentelor sau de către agenția NATO.”
La termenul de marți, 22 septembrie, judecătorii Tribunalului Dolj au respins înțelegerea dintre minister și Lidl și a decis continuarea procesului în care Armata Română a cerut anularea autorizației de construire.
Ulterior, la solicitarea Libertatea, MApN a precizat că există două soluții, respectiv demolarea lucrărilor făcute pentru depozitul Lidl, după ce se va pronunța instanța în acest sens, fie realizarea unor lucrări de supraînălțare a platformei de dispunere a antenei radar, pe cheltuiala Lidl. Ministerul transmite că a doua soluție „ar îmbunătăți în mod substanțial posibilitățile de descoperire ale radarului”.
Cum a obținut Lidl terenul din aria de acțiune a radarului
Lidl a început construcția depozitului pe un teren de 230.000 mp din comuna Cârcea, după ce a cumpărat terenul chiar de la primarul localității, Valerică Pupăză (PSD).
În urmă cu trei ani, Lidl începe să negocieze cu primarul PSD. Politicianul se apucă imediat, împreună cu familia, să cumpere de la localnici teren cât să adune suprafața cerută de concernul german. În iunie 2020, Lidl pornește semnarea unei serii de documente cu Valerică Pupăză, cu copiii acestuia și cu firma Vamagro, deținută de soția lui.
Opt milioane de euro a plătit Lidl pentru întreaga suprafață de teren achiziționată, conform publicației craiovene Indiscret. Așa cum scrie în contractele de vânzare-cumpărare cu Lidl, primarul Pupăză s-a obligat „să facă toate demersurile pentru obținerea autorizației de construcție pentru proiect și a autorizației pentru realizarea accesului auto, inclusiv de tonaj mare”. El era și vânzător de terenuri, și administrator al comunei care elibera o parte a acestor aprobări necesare cumpărătorului terenului.