A fost lansată una dintre cele mai mari licitații din istoria Iașului: 1,2 miliarde lei – zeci de firme sunt așteptate să participe la procedură

0
346

Consiliul Județean (CJ) a lansat procedura pentru delegarea activității de transport public județean pe următorii 6 ani: 92 de trasee sunt disponibile în cadrul licitației, urmând a fi încheiate 11 contracte, județul fiind împărțit în tot atâtea zone. Este cea mai mare licitație organizată vreodată de către o autoritate locală din județul Iași.
Între procedurile menționate există totuși o diferență majoră: cea a CJ este pentru delegarea unui serviciu de interes public, în timp ce celelalte vizează contracte de lucrări.

Este pentru prima dată când CJ organizează o licitație pentru un astfel de serviciu, anterior procedurile fiind organizate la București. Planul de transport al CJ este însă contestat în condițiile în care autoritatea județeană, alături de mai multe comune limitrofe Iașului, au decis ca, în mare parte din zona metropolitană, traseele să fie atribuite direct către CTP – aceste rute sunt și cele mai rentabile din punct de vedere financiar. În același timp, unii transportatorii și primari au contestat modul în care au fost stabilite traseele.
Totuși, la licitația CJ este de așteptat să participe zeci de transportatori: delegarea activității în cele 11 zone stabilite urmând a fi făcută pe următorii 6 ani, conform documentației tehnice aferente licitației.

Interesante sunt criteriile stabilite la procedură, acestea fiind menite să favorizeze transportatori care au o flotă acceptabilă de vehicule:

componenta financiară (prețul ofertei – nivelul tarifului mediu – lei/km/loc) – 24%
vechimea medie a parcului de autobue – 24%
dotarea cu aparate de aer condiționat – 7%
clasificarea autobuzelor – 4%
norma de poluare a autobuului – 25%
utilizarea combustibililor alternativi – 6%
capacitatea de transport – 10%
„Stabilirea celor 11 grupe de trasee a fost realizată pe considerente de organizare a operării serviciului public, având în vedere atât configurația rutieră, cât și faptul că un sistem de transport persoane trebuie să fie eficient, integrat, durabil și sigur, astfel încât să promoveze dezvoltarea economică și teritorială, să asigure o calitate a vieții ridicată și să deservească toate unitățile administrativ-teritoriale din județul Iași”, se arată în caietul de sarcini.

0 0 votes
Article Rating


Articolul precedentPrimăria nu va participa la licitația pentru achiziția terenului RADEF în scopul amenajării unui parc: Consiliul Local a respins proiectul
Articolul următorJudecătoarea Gabriela Baltag, membru CSM, cere pensionarea
Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments