Golanii angajați la firmele de transport Romfour și Tarsin au reușit să dea naștere unor adevărate revolte în rândul clienților care sunt furați, jigniți și tratați ca niște animale. În această perioadă, în care ieșenii stau și câte o zi pentru a trimite colete către cei dragi din străinătate, există reclamații cu privire la faptul că angajații celor două firme fură din colete, “rătăcesc” plicuri cu bani, fac evaziune fiscală pe față sau admonestează verbal clienții. Angajate analfabete, salvate din glodul satelor din județul Iași, ajung să sară la bătaie la clienți. Toată această „politică de firmă” este agreată de patroni penali care au ca paravan instituțiile corupte ale statului.
Doi transportatori internaționali de colete și persoane au iscat revolte la Iași. Golăniile si metodele de lucru ale angajaților celor doua firme, au fost la un pas sa ducă la linșaj. Ceea ce se întâmplă în aceste două firme se aseamănă, nici mai mult nici mai puțin, cu metodele unui grup infracțional ale căror practici sunt acoperite de funcționarii corupți ai statului.
“Am avut de ridicat niște pachete și un plic cu bani de la Tarsin, firmă către care m-am deplasat în urma unei notificări primite din partea acestora, în care eram invitat să ridic aceste bunuri cât mai grabnic, deoarece nu au spațiu de depozitare. Surpriză încă! Odată ajuns la firmă, angajații de acolo mi-au spus că au trecute coletele pe fișa de recepție, dar nu le au în fizic, în sediu. După 15 minute au reușit să găsească coletele, dar nu și plicul cu bani despre care în primă instanță mi-au spus că nu figurează în fișă, apoi că figurează dar nu l-a lăsat șoferul și că ei nu au ce să facă, că trebuie să mă duc la Rădăuți, după șofer!? Ulterior, după ce am spus că voi face o plângere penală pentru furt, am fost sunat și mi s-a spus că s-a găsit plicul la șofer și că acesta va ajunge la firmă în aceeași zi. Practic, trebuie să te rogi sau să faci presiuni asupra angajaților, ca să îți poți ridica bunurile plătite”, ne-a relatat ieșeanul Marius Popovici.
Evaziune fiscală, furt din colete și clienți terorizați la Romfour
Romfour, cealaltă firmă care figurează în același registru al practicilor infracționale, ar fi trebuit să fie închisă demult, asta dacă instituțiile statului ar fi funcționale, iar golanii care figurează pe statele de plată ale firmei, să fie trimiși acasă sau la pușcărie. Mii de reclamații vin să zugrăvească un fenomen scăpat de sub control.
“Am stat 3 ore ca să depun un colet la Romfourul de la Billa. Anarhie, lipsă de profesionalism, clienți jigniți și furați pe față! O femeie a venit să ridice un colet și numai nu a fost bătută de o javră de angajată brunetă, cu o atitudine de cordoaica de serviciu a uliței, care primea atenții ca să ia colete peste rând. Alta, cu ochelari, tasta cu un deget un cuvânt la 10 secunde, în timp ce coada se îngroșa afară, semn al unei crase lipse de pregătire. Excepție făceau doi angajați, un băiat și o fată care ieșeau afară și încercau, într-un mod uman și profesionist, să ajute clienții. Peste toate acestea, în ciuda tarifelor foarte mari și a restricțiilor de produse pe care nu aveai voie să le trimiți, nesimțiții acestei firme se dedau la evaziune fiscală pe față, vânzând, fără niciun bon fiscal, consumabile care în mod normal trebuiau puse la dispoziția clienților în mod gratuit, respectiv banda scotch si saci menajeri, în loc de folie, pentru învelit pachetele. Clienții erau nevoiți să plătească 2,50 lei pe un sac, în condițiile în care unul costă 50 de bani. O mizerie!,”, a spus Vintilă Petru, client Romfour.
Surprinzător este faptul că această firmă de hoți a fost construită în așa fel încât reclamațiile clienților nemulțumiți să nu ajungă nicăieri.
“În regulamentul companiei există doar obligații pentru călători, iar ei din obligațiile pe care le au nu respectă nimic. La Romfour, șoferii sunt zeii companiei, iar când vrei să faci reclamații nu răspunde nimeni la telefon, iar la reclamația online se rezolvă totul și nimic. O firmă în care respectul față de semeni nu există și ești tratat ca un gunoi pe banii, timpul și nervii tăi“, este de părere Gianina Ionela.
Mii de reclamații despre infracțiuni, nicio verificare din partea instituțiilor corupte
Din păcate, clienții Romfour acceptă toate aceste derapaje ale angajaților firmei, inclusiv controlul înjositor al coletelor, acțiune făcută la sânge, mai ceva ca la vamă, în mod abuziv, ca să nu existe produse românești care contravin regulamentului lor. Ca și cum nu ar fi de ajuns calvarul pe care ieșenii îl trăiesc la sediul firmei din Iași, odată ajunse la destinație aceste colete, beneficiarii constată că pachetele trimise din țară sunt deteriorate , iar parte din produse furate. Surprinzător, la firma din Iași au început să se angajeze mai nou, jandarmi care se pensionează nepermis de devreme, iar reclamațiile continua să curgă.
“Și eu am trecut prin așa ceva. Umblă în pachete, fură din pachete, încurcă coletele…A venit retur cu marfă stricată. Nu mai trimit cu această firma, nu prezintă încredere”, Ana Balaciu.
“Dacă vrei să trimiți un pachet în străinătate și nu ai o firmă care să te ajute, apelează la Romfur, garantat 100% nu o să-ți mai verzi pachetul”, Ciornei Andrei.
“Firma de tot căcatul! Îți fura din pachet, îți eliberează bilet până la adresă și când să ajungi la adresă, te lasă unde vor ei, cu scuza că nu poate să intre în oraș pentru că este în întârziere la alte adrese, dar când îți iei bilet spun că te lasă la adresă”, Leuciuc Silviu.
“Nu vă recomand să trimiteți cu ei, deoarece această firmă este plină de hoți, vă vor lua din pachet ceea ce au nevoie !O firmă de nesimțiți și de hoți! NU RECOMAND!!!!”, Marginean Ramona Monica.
“Vor desface coletul și vor lua din el ce le este de folos”, Daniela Balaban.
Toate aceste relatări și experiențe personale sunt tot atâtea dovezi ale unor infracțiuni pe firul cărora instituțiile statului nu au intrat niciodată, semn al unei corupții generalizate. Singura soluție pentru a îndrepta nedreptățile pe care le suportă clienții rămâne instanța de judecată. Recent, un client prejudiciat care s-a adresat instanței,a reușit să fie despăgubit de Romfour cu 600 euro cu titlu de daune material și 10000 euro reprezentând daune morale, semn că aceste grupuri infracționale pot și să plătească pentru prejudiciile aduse clienților.