România are în exploatare circa 995 km de autostradă (955 km) și drumuri expres „veritabile” (cca 40 km), iar, în 2023, va fi atinsă borna de 1.000 km, potrivit unui comunicat al Asociației Pro Infrastructură, organizație care monitorizează proiectele de resort de la nivel național.„În materie de autostrăzi și drumuri expres veritabile, România are în prezent aproape 995 kilometri în exploatare, 534 km care au contracte de lucrări active și 402 km aflați în procedură de licitație. Din 534 km îi vom scădea în scurt timp pe cei 17,7 km ai DEx12 Craiova-Balș după ce procedura de reziliere a contractului cu Tirrena Scavi va fi încheiată. Ce inaugurăm în 2023? Borna celor 1000 de kilometri va fi atinsă, probabil, de turcii de la Nurol cu mini-lotul A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,554 km) în perioada mai-iunie”, se arată în comunicatul asociației.Reprezentanții organizației spun că compatrioții turcilor de la Nurol, cei de la Alsim Alarko ar putea să le “fure” trofeul simbolic dacă se vor mobiliza și vor dori să deschidă parțial lotul 2 al A0 Sud. „Dacă nu, vor da în trafic toți cei 16,30 km până la sfârșitul verii”, potrivit orgainzației.
Reprezentanții organizației spun că compatrioții turcilor de la Nurol, cei de la Alsim Alarko ar putea să le “fure” trofeul simbolic dacă se vor mobiliza și vor dori să deschidă parțial lotul 2 al A0 Sud. „Dacă nu, vor da în trafic toți cei 16,30 km până la sfârșitul verii”, potrivit orgainzației.
Alte previziuni rutiere ale Asociației Pro Infrastructură
„Tot Alsim Alarko are termen de livrare septembrie pe tronsonul 1 din A0 Sud(16,93 km) dar este nevoie să tragă tare și, chiar dacă ar rata toamna, trebuie să fie gata în decembrie! Șanse MAXIME de inaugurare în toamnă sunt și pe T3 DEx12 Slatina-Colonești (31,75 km) executat de UMB din care șoferii vor putea folosi doar aproximativ jumătate (Valea Mare-Negreni).